Bewoners Delft vinden parkeerplaatsen te smal

Gepubliceerd op: 17 december 2024

Ze hebben er een parkeerplaats bij gekregen, zoals ze wensten. Maar toch zijn de bewoners van een straat in Delft niet blij. De parkeervakken zijn volgens hen namelijk veel te smal: ‘Ik moet via de passagiersstoel naar binnen klimmen’. Zo is te lezen op AD Delft. 

 

Ja, ze wilden meer parkeerplekken, omdat de parkeerdruk op bepaalde momenten hoog is. Maar in feite zijn ze er door de smalle parkeervakken juist op achteraan gegaan, vinden ze. Bewoners komen niet of nauwelijks de auto nog in. Kleinere auto’s kunnen maar net aan in de vakken parkeren. En voor bredere auto’s is er sowieso geen beginnen aan. In een petitie verzoeken de bewoners de gemeente Delft om de situatie terug te brengen naar hoe die was. ,,De richtlijn voor de breedte van een parkeerplek is 2,50 meter. Deze zijn 2,23 meter.”

 

Een woordvoerder van de gemeente Delft zegt dat de parkeerplekken niet smaller zijn geworden. ,,Sinds de bouw van de woningen in de jaren 80 zijn auto’s breder geworden en hebben meer mensen een auto. We hebben bij de nieuwe inrichting van de straten gekozen voor het behoud van zoveel mogelijk parkeerplaatsen. Dit op verzoek van veel bewoners, die aangaven dat er te weinig parkeerplaatsen in de buurt zijn. Het gevolg hiervan is dat de parkeervakken smal gebleven zijn.” De boel aanpassen wil de gemeente niet.

 

Meer informatie
> Lees verder in AD Delft
> Gemeente Delft, lid van Vexpan

Tags

parkeerplaats breedte

Meer nieuws

Slimme kentekenherkenning voor milieubewuste gedifferentieerde parkeertarieven

Door kentekenherkenning te koppelen aan de databases van het RDW, wordt bij de slagboom bepaald dat uitstootvrije voertuigen minder betalen voor parkeren. Of minder plek is voor vervuilende voertuigen.

Lees meer

Minister Jetten trekt honderden miljoenen euro’s uit voor laadinfrastructuur

Minister Jetten voor Klimaat en Energie trekt honderden miljoenen euro’s uit voor de realisatie van nieuwe laadinfrastructuur voor elektrische vervoer. Dat blijkt uit het ‘Ontwerp Meerjarenprogramma Klimaatfonds 2024’.

Lees meer

Pilot Vandebron en NIO: 6 laadstations voor 'swappen' autobatterij

Met het gebruik van batterijwisselstations biedt NIO klanten een sneller alternatief voor laden aan. Met behulp van software van energieplatform Vandebron kan tegelijkertijd het energienetwerk worden gebalanceerd.

Lees meer

Reactie op IBO-rapport: elektrisch rijden moet voor grote groepen betaalbaar zijn

De transitie naar emissieloze auto’s moet voor grote groepen betaalbaar zijn. Advies FET aan kabinet: zet ook stimulerende maatregelen in.

Lees meer

Nederlandse communicatieprotocollen voor laden elektrische auto’s de standaard in de VS

Om de VS versneld over te laten schakelen op elektrisch rijden, is een belangrijke rol weggelegd voor in Nederland ontwikkelde technologie bij laadinfrastructuur: OCPP en OCPI. 'Nu Europa nog.'

Lees meer

Hoe duurzaam is een parkeergarage? Parkeren essentieel voor gebiedsontwikkeling

Er ligt een enorme woningbouwopgave in het verschiet voor nu en in de toekomst. Deze wordt vooral binnenstedelijk opgelost.

Lees meer
1 3 4 5 6 7 15

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief