Bewoners Delft vinden parkeerplaatsen te smal
Ze hebben er een parkeerplaats bij gekregen, zoals ze wensten. Maar toch zijn de bewoners van een straat in Delft niet blij. De parkeervakken zijn volgens hen namelijk veel te smal: ‘Ik moet via de passagiersstoel naar binnen klimmen’. Zo is te lezen op AD Delft.
Ja, ze wilden meer parkeerplekken, omdat de parkeerdruk op bepaalde momenten hoog is. Maar in feite zijn ze er door de smalle parkeervakken juist op achteraan gegaan, vinden ze. Bewoners komen niet of nauwelijks de auto nog in. Kleinere auto’s kunnen maar net aan in de vakken parkeren. En voor bredere auto’s is er sowieso geen beginnen aan. In een petitie verzoeken de bewoners de gemeente Delft om de situatie terug te brengen naar hoe die was. ,,De richtlijn voor de breedte van een parkeerplek is 2,50 meter. Deze zijn 2,23 meter.”
Een woordvoerder van de gemeente Delft zegt dat de parkeerplekken niet smaller zijn geworden. ,,Sinds de bouw van de woningen in de jaren 80 zijn auto’s breder geworden en hebben meer mensen een auto. We hebben bij de nieuwe inrichting van de straten gekozen voor het behoud van zoveel mogelijk parkeerplaatsen. Dit op verzoek van veel bewoners, die aangaven dat er te weinig parkeerplaatsen in de buurt zijn. Het gevolg hiervan is dat de parkeervakken smal gebleven zijn.” De boel aanpassen wil de gemeente niet.
Meer informatie
> Lees verder in AD Delft
> Gemeente Delft, lid van Vexpan
Meer nieuws
Opleidingsprogramma Slim en Groen Onderweg van start
Het opleidingsprogramma Slim en Groen Onderweg is van start. Vijftien deelnemers laten zich omscholen tot adviseur in de slimme mobiliteit. Met als doel om aan het eind van het traject een baan in deze sector te vinden.
Lees meerAanbieders van autodelen bundelen krachten in nieuwe coalitie
Aanbieders van autodelen lanceren de Coalitie van Deelauto-aanbieders (CvD). Het doel van deze samenwerking is het bevorderen van het gesprek tussen de sector, ambtenaren, politici en experts over beleid dat nodig is om de potentie van autodelen waar te maken.
Lees meerUtrecht eerste stad wereldwijd die elektrische deelauto’s gebruikt als grootschalige buurtbatterijen
Inwoners van Vexpan lid Utrecht krijgen als eerste in Nederland de kans om grootschalig te ervaren wat een ‘rijdende buurtbatterij’ kan betekenen.
Lees meerNaar een circulaire laadindustrie voor elektrische voertuigen
De industrie voor de laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen (EV) heeft wereldwijd te maken met materiaalschaarste. Daarom werkt NKL samen met Cenex Nederland aan een circulair ecosysteem voor de laadindustrie van EV.
Lees meerKNVB en Revolt sluiten partnership om voetbalverenigingen te verduurzamen
KNVB en Revolt, een Nederlandse start-up gespecialiseerd in laadpalen, zijn een samenwerking aangegaan om Nederlandse voetbalverenigingen te verduurzamen.
Lees meerNieuwe manier slim laden gebruikt meer zonne- en windenergie en spaart CO2
Door een nieuwe manier van slim laden kunnen elektrische auto’s in Nederland meer wind- en zonnestroom benutten, is er minder stroom uit gas- en kolencentrales nodig, daalt de CO2-uitstoot.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.