Bewoners Delft vinden parkeerplaatsen te smal
Ze hebben er een parkeerplaats bij gekregen, zoals ze wensten. Maar toch zijn de bewoners van een straat in Delft niet blij. De parkeervakken zijn volgens hen namelijk veel te smal: ‘Ik moet via de passagiersstoel naar binnen klimmen’. Zo is te lezen op AD Delft.
Ja, ze wilden meer parkeerplekken, omdat de parkeerdruk op bepaalde momenten hoog is. Maar in feite zijn ze er door de smalle parkeervakken juist op achteraan gegaan, vinden ze. Bewoners komen niet of nauwelijks de auto nog in. Kleinere auto’s kunnen maar net aan in de vakken parkeren. En voor bredere auto’s is er sowieso geen beginnen aan. In een petitie verzoeken de bewoners de gemeente Delft om de situatie terug te brengen naar hoe die was. ,,De richtlijn voor de breedte van een parkeerplek is 2,50 meter. Deze zijn 2,23 meter.”
Een woordvoerder van de gemeente Delft zegt dat de parkeerplekken niet smaller zijn geworden. ,,Sinds de bouw van de woningen in de jaren 80 zijn auto’s breder geworden en hebben meer mensen een auto. We hebben bij de nieuwe inrichting van de straten gekozen voor het behoud van zoveel mogelijk parkeerplaatsen. Dit op verzoek van veel bewoners, die aangaven dat er te weinig parkeerplaatsen in de buurt zijn. Het gevolg hiervan is dat de parkeervakken smal gebleven zijn.” De boel aanpassen wil de gemeente niet.
Meer informatie
> Lees verder in AD Delft
> Gemeente Delft, lid van Vexpan
Meer nieuws
Differentiëren in parkeertarieven
Een wetsvoorstel voor aanpassing van de Gemeentewet moet het differentiëren van parkeertarieven op basis van uitstoot binnenkort mogelijk maken. Doel is het stimuleren van elektrisch rijden, maar is dit voldoende effectief en wenselijk?
Lees meerDe levensduur van ledverlichting
Rob van Heur is lichtspecialist bij ENGIE Laborelec, een Internationaal expertise- en researchcentrum op het gebied van elektrische energietechnologie. Zijn onderzoek omvat het brede werkdomein van led-gedrag en -toepassingen.
Lees meerParkeergaragebouw met speciale knowhow
In Duitsland is het bouwbedrijf Goldbeck marktleider in de bouw van parkeergarages: vijftig procent van alle nieuw te bouwen parkeergarages komt van deze specialist voor elementaire bouw.
Lees meerParkeren en gebiedsontwikkeling rond knooppunten
De afgelopen jaren is uit meerdere onderzoeken gebleken dat parkeerbeleid groot effect kan hebben op duurzame gebiedsontwikkeling met laag autobezit- en gebruik.
Lees meerLichtmanagement: tien jaar licht in Piet Heingarage Amsterdam Innovatie & duurzaamheid
Ledverlichting, sensoren en 3D software realiseren samen een energiebesparing van circa zeventig procent per jaar. Een contract voor tien jaar waarbij monitoring, onderhoud en besparingsprestaties niet liggen bij de eigenaar van de garage, maar bij de leverancier van verlichting.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.