Bewoners Delft vinden parkeerplaatsen te smal
Ze hebben er een parkeerplaats bij gekregen, zoals ze wensten. Maar toch zijn de bewoners van een straat in Delft niet blij. De parkeervakken zijn volgens hen namelijk veel te smal: ‘Ik moet via de passagiersstoel naar binnen klimmen’. Zo is te lezen op AD Delft.
Ja, ze wilden meer parkeerplekken, omdat de parkeerdruk op bepaalde momenten hoog is. Maar in feite zijn ze er door de smalle parkeervakken juist op achteraan gegaan, vinden ze. Bewoners komen niet of nauwelijks de auto nog in. Kleinere auto’s kunnen maar net aan in de vakken parkeren. En voor bredere auto’s is er sowieso geen beginnen aan. In een petitie verzoeken de bewoners de gemeente Delft om de situatie terug te brengen naar hoe die was. ,,De richtlijn voor de breedte van een parkeerplek is 2,50 meter. Deze zijn 2,23 meter.”
Een woordvoerder van de gemeente Delft zegt dat de parkeerplekken niet smaller zijn geworden. ,,Sinds de bouw van de woningen in de jaren 80 zijn auto’s breder geworden en hebben meer mensen een auto. We hebben bij de nieuwe inrichting van de straten gekozen voor het behoud van zoveel mogelijk parkeerplaatsen. Dit op verzoek van veel bewoners, die aangaven dat er te weinig parkeerplaatsen in de buurt zijn. Het gevolg hiervan is dat de parkeervakken smal gebleven zijn.” De boel aanpassen wil de gemeente niet.
Meer informatie
> Lees verder in AD Delft
> Gemeente Delft, lid van Vexpan
Meer nieuws
Hoeveel elektrische auto's kan de wereld aan?
Als iedereen elektrisch gaat rijden hebben we geen fossiele uitstoot meer, maar voor de productie van de batterijen en elektromotoren van die auto’s zijn veel grondstoffen nodig.
Lees meerZware auto's moeten meer parkeergeld betalen in Parijs, opkomst referendum laag
Mensen die met een zware auto in Parijs willen parkeren, krijgen te maken met fors hogere parkeertarieven. Bij een referendum hierover heeft iets meer dan de helft van de kiezers (54,5 procent) voor een plan van de gemeente gestemd.
Lees meerDeelmobiliteit: zware motiveringsplicht bij ruimtelijke inpassing van projecten
In dit artikel zal uiteen worden gezet welke eisen de jurisprudentie stelt aan de inzet van deelmobiliteit.
Lees meerHart van de Waalsprong: eerste energieneutrale winkelcentrum met parkeerhuis
In Nijmegen is het eerste energieneutrale winkelcentrum van Nederland opgeleverd, inclusief een parkeerhuis met 300 parkeerplekken. Een project van Ontwikkelcombinatie Hart van de Waalsprong.
Lees meerStand van zaken: flexibele parkeermachtiging deelauto's
Eén auto, elektrische scooter of fiets die gebruikt wordt door veel reizigers: deelmobiliteit belooft minder vervoersmiddelen in de stad. Wat is de stand van zaken van het deelprojecten Flexibel parkeren voor deelauto’s?
Lees meerGroningen ziet vraag naar autodelen groeien en helpt bewoners
Duurzaam Groningen, het duurzaamheidsplatform van de gemeente, ziet een groeiende vraag naar autodelen. Samen met DEEL gaat zij zoveel mogelijk buurten gratis begeleiden.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.