Bewoners Delft vinden parkeerplaatsen te smal

Gepubliceerd op: 17 december 2024

Ze hebben er een parkeerplaats bij gekregen, zoals ze wensten. Maar toch zijn de bewoners van een straat in Delft niet blij. De parkeervakken zijn volgens hen namelijk veel te smal: ‘Ik moet via de passagiersstoel naar binnen klimmen’. Zo is te lezen op AD Delft. 

 

Ja, ze wilden meer parkeerplekken, omdat de parkeerdruk op bepaalde momenten hoog is. Maar in feite zijn ze er door de smalle parkeervakken juist op achteraan gegaan, vinden ze. Bewoners komen niet of nauwelijks de auto nog in. Kleinere auto’s kunnen maar net aan in de vakken parkeren. En voor bredere auto’s is er sowieso geen beginnen aan. In een petitie verzoeken de bewoners de gemeente Delft om de situatie terug te brengen naar hoe die was. ,,De richtlijn voor de breedte van een parkeerplek is 2,50 meter. Deze zijn 2,23 meter.”

 

Een woordvoerder van de gemeente Delft zegt dat de parkeerplekken niet smaller zijn geworden. ,,Sinds de bouw van de woningen in de jaren 80 zijn auto’s breder geworden en hebben meer mensen een auto. We hebben bij de nieuwe inrichting van de straten gekozen voor het behoud van zoveel mogelijk parkeerplaatsen. Dit op verzoek van veel bewoners, die aangaven dat er te weinig parkeerplaatsen in de buurt zijn. Het gevolg hiervan is dat de parkeervakken smal gebleven zijn.” De boel aanpassen wil de gemeente niet.

 

Meer informatie
> Lees verder in AD Delft
> Gemeente Delft, lid van Vexpan

Tags

parkeerplaats breedte

Meer nieuws

Nieuwe parkeergarage businesspark Flight Forum in Eindhoven

Businesspark Flight Forum in Eindhoven krijgt een nieuwe innovatieve parkeergarage met unieke gevel van windmolenwieken. De nieuwe parkeervoorziening krijgt 900 parkeerplaatsen verdeeld over vijf bouwlagen. 

Lees meer

Elektrische deelauto's gaan in Utrecht stroom terugleveren om netcongestie tegen te gaan

Vijfhonderd elektrische deelauto's van MyWheels worden vanaf maart 2025 in Utrecht ingezet als rijdende 'superbatterijen'. Op die manier willen projectpartners een overvol stroomnet tegengaan.

Lees meer

Rotterdam breidt uit naar 1650 deelfietsen

Rotterdam krijgt de grootste vloot elektrische deelfietsen van Nederland. Lime, 's werelds grootste exploitant van deelmobiliteit, krijgt een nieuwe vergunning en plaatst vanaf februari 2025 1650 elektrische deelfietsen in de stad.

Lees meer

Handreiking: Hoe kun je staal het beste duurzaam conserveren (bij parkeergarages)?

In parkeergarages worden staalconstructies toegepast en soms damwanden. Hoe kies je voor de meest duurzame optie, die ook nog eens het beste past? Hier helpt de handreiking Duurzaamheid Staalconservering van Rijkswaterstaat (RWS) bij.

Lees meer

Nieuwe milieueisen voor een parkeervergunning

Amsterdam wil de luchtkwaliteit verbeteren. Personenauto’s zorgen voor de meeste vervuiling door uitstoot van CO2 en stikstof. Daarom willen ze de regels voor nieuwe parkeervergunningen van vervuilende personenauto’s strenger maken.

Lees meer

Modelbepalingen voor deelvervoer

Het samenwerkingsprogramma Natuurlijk!Deelmobiliteit presenteert Modelbepalingen voor het reguleren van deelvervoer binnen lokale wetgeving.

Lees meer
1 2 3 15

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief