Makkelijker Rotterdam in en uit met P+R combi ticket
Van buiten Rotterdam makkelijker, goedkoper en schoner de stad in reizen. Dat is vanaf 1 juni mogelijk met het P+R combi ticket. Daarmee kan de bezoeker een plek voor de auto reserveren op een P+R terrein én koopt de bezoeker een voordelig metro-, tram- of buskaartje van de RET.
Het wordt steeds drukker in het centrum van Rotterdam. Ook zijn er veel werkzaamheden aan de wegen, zoals de vergroening van het Hofplein. Daardoor kost autorijden en parkeren in het centrum meer tijd. Om te zorgen dat de binnenstad leefbaar blijft en er meer ruimte overblijft voor voetgangers en fietsers, komt de gemeente samen met de RET met het P+R combi ticket.
Vanaf 1 juni kan de bezoeker een P+R combi ticket kopen via de RET app. Via de optie ‘Boek P+R’ de gegevens van de reis en auto invullen en de reservering maken. Bij aankomst van het P+R terrein aankomt, wordt het kenteken dat eerder is ingevuld herkend en gaat de slagboom open. Vanaf het P+R terrein reist de bezoeker verder met de RET naar het centrum.
Meer informatie
> Bron: gemeente Rotterdam, lid van Vexpan en Commissie Gemeenten
Meer nieuws
Gebruik CBS-microdata bij passende parkeernorm
Bij het opstellen van gemeentelijke parkeernormen moet er sprake zijn van goed onderbouwd maatwerk. Frank Aalbers van Goudappel. vertelt over het gebruik van CBS-microdata
Lees meerTips: bescherming tegen cyberaanval parkeergarages
Bijna dagelijks komt in het nieuws dat grote bedrijven worden gehackt. Ook parkeergarages kunnen te maken krijgen met cybercriminaliteit. Ethisch hacker
Lees meerHoe een gestroomlijnde aanpak een complexe transitie in goede banen kan leiden
De wereld om ons heen verandert. Zo ook de kijk op parkeren. In veel steden zijn om die reden grote gemeentelijke transities naar digitale parkeerketens gaande. Dergelijke veranderingen staan of vallen met een gedegen ingericht proces.
Lees meerParkeerstrategie Den Haag 2021 – 2030
Op 15 juli 2021 is nieuw parkeerbeleid voor de gemeente Den Haag aangenomen in de gemeenteraad, ‘de Parkeerstrategie Den Haag 2021-2030’. Wat zijn de uitgangspunten hoe hangt dit samen met nieuwe autoparkeernormen en een nieuw uitvoeringsprogramma Parkeren, Deelmobiliteit en Mobiliteitshubs.
Lees meerBeter passende parkeernormen voor woningen
In Nederland is tot 2035 behoefte aan driekwart miljoen extra woningen. Om dit te bereiken is het noodzakelijk dat investeringen door beleggers, ontwikkelaars en corporaties rendement opleveren dan wel binnen financiële kaders blijven; dit voor een sluitende businesscase.
Lees meerParkeren doet ertoe!
Hoe kunnen we parkeermanagement nauwer aansluiten aan het stedelijk mobiliteitsbeleid? Die vraag behandelt het Europees onderzoeksproject Park4SUMP
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.