Goudappel bestaat 60 jaar!
Mobiliteit is meer dan reizen van A naar B. Het speelt ook een grote rol in het gezond, groen, veilig en leefbaar houden van onze leefomgeving. Daar houden ze zich bij Vexpan Premium Sponsor Goudappel al sinds de oprichting – dit jaar precies 60 jaar geleden – mee bezig. Het 60-jarig bestaan van Goudappel is een mijlpaal waar ze trots op zijn. Hoe is Goudappel 60 jaar geleden eigenlijk ontstaan?
De geschiedenis van Goudappel start in 1963 wanneer Henk Goudappel in Delft begint als verkeerskundige, een tot dan toe onbekend vakgebied. In datzelfde jaar bezoekt hij meerdere malen de Verenigde Staten om kennis op te halen, waarna hij ‘Adviesbureau voor Verkeersonderzoek en Verkeersplanning Ir H.M. Goudappel c.i.’ opricht. In 1966 verhuist het bedrijf naar Deventer, en opent in de daaropvolgende decennia nog vier kantoren: in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven en Leeuwarden. In 1967 voegt Leo Coffeng zich bij hem als partner van het ‘Adviesbureau voor Verkeersordening Goudappel en Coffeng’. In 1972 vormt de kennis van Goudappel mede de basis voor de oprichting van de Verkeersacademie in Tilburg in 1972, en later de faculteit Urbanistiek in Eindhoven. In 2021 verandert de naam ‘Goudappel Coffeng’ in het huidige ‘Goudappel’.
Goudappel is 100% eigendom van zijn werknemers. In 2009 is de huidige regeling voor werknemersparticipatie ingegaan. Dat maakt het bedrijf een financieel onafhankelijke organisatie waar betrokkenheid voorop staat. Sinds de oprichting van het bedrijf is er veel veranderd. Maar de passie voor mobiliteit is altijd gebleven. Goudappel heeft zich ontwikkeld tot de mobiliteitsexpert die het vandaag de dag is en levert met 250 adviseurs beslisinformatie en handelingsperspectief op basis van trends, data en inzichten. Juist die combinatie maakt Goudappel uniek. En ging het in 1963 om kennis halen uit de Verenigde Staten, tegenwoordig gaat het om kennis brengen. De afgelopen jaren adviseerde Goudappel er diverse keren op het gebied van leefbaarheid, verkeersveiligheid, fietsvoorzieningen, openbaar vervoer, en integraal denken.
Vier het jubileum mee en beantwoord hier de prijsvraag. Dan maakt u kans op een metalen giftbox Moët & Chandon Brut Impérial City.
Meer nieuws
Uitreiking Q-Park Student Award 2024
De Q-Park Student Award 2024 is uitgereikt. Gezien de kwaliteit en het unieke belang van elke afzonderlijke scriptie heeft de jury besloten geen winnaar te selecteren en alle drie finalisten dezelfde prijs van € 1500,- toe te kennen.
Lees meerExtra 'macht' stadsbestuur Amersfoort bij invoering parkeervergunningen
Een meerderheid van de gemeenteraad van Amersfoort is bereid om ‘macht’ over te dragen aan het stadsbestuur. De wethouder is bevoegd om woonbuurten aan te wijzen waar betaald parkeren en parkeervergunningen worden ingevoerd.
Lees meerVernieuwde Beleidsregels Parkeren Nijmegen
Bijna jaarlijks worden de Beleidsregels Parkeren herzien, passend binnen vastgestelde Parkeernota. Hierin staan de parkeernormen bij ruimtelijke ontwikkelingen in Nijmegen voor de komende jaren.
Lees meerParkeerbeleid in Beverwijk duidelijker en simpeler
Gemeente Beverwijk versimpelt het parkeerbeleid. Iedereen kan vanaf 1 januari 2025 elke dag het eerste uur gratis parkeren. Dit heeft de gemeenteraad besloten op 14 november.
Lees meerMarkante personen uit de parkeerwereld | Martin Bartels: ‘Correcte handhaving is het fundament voor parkeerbeheer’
Martin Bartels is al lange tijd werkzaam bij Parkeerbeheer in de gemeente Roosendaal. Met passie vertelt hij over zijn werk, over de stad en over de uitdagingen waar hij dagelijks mee te maken heeft.
Lees meerOff-street parkeren zonder slagbomen
Met de ervaring van EasyPark in diverse landen sprak André Wielaard over parkeren zonder slagboom. Vanuit regelgeving blijkt nog een sterke beperking in Nederland om deze comfortabele wijze van parkeren voor de gebruikers in te voeren.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.