Goudappel bestaat 60 jaar!
Mobiliteit is meer dan reizen van A naar B. Het speelt ook een grote rol in het gezond, groen, veilig en leefbaar houden van onze leefomgeving. Daar houden ze zich bij Vexpan Premium Sponsor Goudappel al sinds de oprichting – dit jaar precies 60 jaar geleden – mee bezig. Het 60-jarig bestaan van Goudappel is een mijlpaal waar ze trots op zijn. Hoe is Goudappel 60 jaar geleden eigenlijk ontstaan?
De geschiedenis van Goudappel start in 1963 wanneer Henk Goudappel in Delft begint als verkeerskundige, een tot dan toe onbekend vakgebied. In datzelfde jaar bezoekt hij meerdere malen de Verenigde Staten om kennis op te halen, waarna hij ‘Adviesbureau voor Verkeersonderzoek en Verkeersplanning Ir H.M. Goudappel c.i.’ opricht. In 1966 verhuist het bedrijf naar Deventer, en opent in de daaropvolgende decennia nog vier kantoren: in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven en Leeuwarden. In 1967 voegt Leo Coffeng zich bij hem als partner van het ‘Adviesbureau voor Verkeersordening Goudappel en Coffeng’. In 1972 vormt de kennis van Goudappel mede de basis voor de oprichting van de Verkeersacademie in Tilburg in 1972, en later de faculteit Urbanistiek in Eindhoven. In 2021 verandert de naam ‘Goudappel Coffeng’ in het huidige ‘Goudappel’.
Goudappel is 100% eigendom van zijn werknemers. In 2009 is de huidige regeling voor werknemersparticipatie ingegaan. Dat maakt het bedrijf een financieel onafhankelijke organisatie waar betrokkenheid voorop staat. Sinds de oprichting van het bedrijf is er veel veranderd. Maar de passie voor mobiliteit is altijd gebleven. Goudappel heeft zich ontwikkeld tot de mobiliteitsexpert die het vandaag de dag is en levert met 250 adviseurs beslisinformatie en handelingsperspectief op basis van trends, data en inzichten. Juist die combinatie maakt Goudappel uniek. En ging het in 1963 om kennis halen uit de Verenigde Staten, tegenwoordig gaat het om kennis brengen. De afgelopen jaren adviseerde Goudappel er diverse keren op het gebied van leefbaarheid, verkeersveiligheid, fietsvoorzieningen, openbaar vervoer, en integraal denken.
Vier het jubileum mee en beantwoord hier de prijsvraag. Dan maakt u kans op een metalen giftbox Moët & Chandon Brut Impérial City.
Meer nieuws
Maximumbedrag naheffingsaanslag parkeerbelasting 2025 vastgesteld
Per 1 januari 2025 mogen gemeenten maximaal € 78,80 in rekening brengen voor de kosten die zijn gemoeid met het opleggen van een naheffingsaanslag parkeerbelasting.
Lees meerDit is waarom Enschede niet kan optreden tegen 'spookauto's'
Langs de straten van Enschede staan ze er treurig bij: auto’s zonder kenteken, vernielde ramen, omsingeld door onkruid. Waarom grijpt de gemeente niet in bij deze weesauto’s? De zaak is ingewikkelder dan hij op het eerste gezicht lijkt.
Lees meerRapportages NIPV: Nauwelijks branden met Alternatief Aangedreven Voertuigen in parkeergarages in Nederland
Er heerst nog steeds koudwatervrees voor het toelaten van Alternatief Aangedreven Voertuigen in parkeergarages, ondanks dat rapportages van het NIPV al drie jaar aantonen dat branden door AAV’s zeldzaam zijn.
Lees meerGoudappel deelt inzichten uit belevingsonderzoek: hoe fietsparkeergarages aantrekkelijker worden
Op dinsdag 1 oktober organiseert Vexpan, samen met premium partner Goudappel, een webinar waarin belevingsonderzoek centraal staat. Het webinar vindt plaats van 11.00 tot uiterlijk 12.00 uur.
Lees meerParkeergarages duurzaam beschermen met PMMA
Bovengrondse parkeergarages worden vaak duurzaam beschermd met PMMA. Mario van Ginkel van Triflex B.V. deelt waardevolle oplossingen voor eigenaren en beheerders.
Lees meerBrandveiligheid lithium-ion energiedragers
Er is (nog steeds) veel te doen rondom lithium-ion energiedragers. Of het nu gaat om op- en overslag van energiedragers of het gebruik van energiedragers in bijvoorbeeld fietsen, scooters of auto’s. In beide gevallen wordt regelmatig het nieuws gehaald.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.