KNVB en Revolt sluiten partnership om voetbalverenigingen te verduurzamen

Gepubliceerd op: 07 juni 2023

KNVB en Revolt, een Nederlandse start-up gespecialiseerd in laadpalen, zijn een samenwerking aangegaan om Nederlandse voetbalverenigingen te verduurzamen. Met het oog op de toename van elektrische auto’s slaan de KNVB en Revolt de handen ineen om voetbalverenigingen te voorzien van laadinfrastructuur. De samenwerking maakt deel uit van de Groene Club, een initiatief van de KNVB dat voetbalverenigingen ondersteunt bij het verduurzamen van hun sportaccommodaties. Het doel is om tegen 2025 honderden voetbalverenigingen te voorzien van laadpalen, om zo elektrisch rijden te stimuleren.

 

 

[Persbericht van Revolt]

 

Voetbalverenigingen toekomstbestendig maken
Met de snelle groei van het aantal elektrische auto’s, ook onder voetballend Nederland, is er een groeiende vraag naar laadpalen. Door het faciliteren van laadpalen kunnen voetbalverenigingen een actieve rol spelen in de transitie naar duurzame mobiliteit en het verminderen van CO2-uitstoot.

De laadpalen van Revolt ondersteunen verenigingen niet alleen bij het verduurzamen, maar bieden ook een extra verdienmodel. Door oplaadmogelijkheden voor elektrische voertuigen beschikbaar te stellen, ontvangen verenigingen een vergoeding voor het gebruik van de laadpalen. Deze extra inkomsten kunnen zij investeren in de verdere ontwikkeling van de vereniging, bijvoorbeeld in jeugdopleidingen, verduurzaming of andere initiatieven die de sportparticipatie bevorderen.

 

Dave Dekker, directeur commercie KNVB: “Als KNVB streven we naar het toekomstbestendig maken van onze verenigingen. Dat doen wij met partners die kennis en kunde in huis hebben om verenigingen te helpen met innovatieve oplossingen. In Revolt hebben wij een innovatieve partner gevonden voor laadoplossingen, om zo geleidelijk de voetbalsector te elektrificeren en toekomstbestendig te maken.”

 

Rutger Bosch, co-founder van Revolt: “Samen met de KNVB gaan we de komende jaren clubs ondersteunen met hun laadinfrastructuur, zonder dat ze zelf hoeven te investeren. De behoefte om te kunnen laden is bij veel clubs groter dan het daadwerkelijke aanbod aan laadplekken. Daarom zetten wij ons in om de benodigde palen versneld te plaatsen. Daarnaast is dit een belangrijke stap om de algehele transitie van fossiele brandstoffen naar schone mobiliteit te versnellen.”

 

Over Revolt
Revolt is opgericht in 2021 door Rutger Bosch en Jeroen van de Ven. Met haar abonnementsmodel biedt Revolt bedrijven de mogelijkheid om laadpalen te gebruiken, zonder zelf te investeren en eigenaar te worden. De unieke integratie van 55″ displays op de laadpalen maakt Revolt de eerste partij in Nederland die laadpalen met advertentieschermen levert. Adverteerders betalen voor de laadpalen, waardoor Revolt ze gratis kan aanbieden aan ondernemers. Met deze innovatie laadpaalpropositie wil Revolt de overgang naar duurzame mobiliteit versnellen.

 

Over De Groene Club
Revolt is per 1 juni 2023 partner van de Groene Club, een initiatief van de KNVB dat sinds 2018 amateurvoetbalverenigingen helpt om hun sportaccommodaties te verduurzamen. De samenwerking met de KNVB duurt een aantal jaar. Voetbalclubs kunnen zich opgeven via https://www.revoltincharge.com/knvb

 

 

Meer informatie

> Persbericht van Revolt

 

V.l.n.r: Revolt Co-founder Rutger Bosch, Dave Dekker KNVB, Revolt Co-founder Jeroen van de Ven

 

 

Tags

e-laden laadpalen duurzaamheid KNVB start-up

Meer nieuws

Haarlem staat ‘kabelarm’ toe, laadkabels voortaan door de lucht

De kabelarm en de kabelgoot is in gemeente Haarlem binnenkort niet meer verboden. Het initiatiefvoorstel tot het wijzigen van de wet van de Christenunie is onlangs aangenomen door de gemeenteraad.

Lees meer

Stand convenant laadinfrastructuur in parkeergarages | Interview Vexpan met De Telegraaf

'Flink tekort aan laadpalen in parkeergarages: overvol stroomnet en brandveiligheid gooien roet in het eten.' De Telegraaf over stand van zaken Convenant Laadinfrastructuur in Parkeergarages (CLIP) van Vexpan en Ministerie I&W.

Lees meer

Laadpalen Gelderland en Utrecht kunnen uitgezet bij krapte op stroomnet

In meerdere gemeenten in Gelderland en Utrecht kunnen laadpalen binnenkort worden uitgezet als het stroomnetwerk overbelast is. De 191 laadpalen komen onder het beheer van Park&Charge en gaan “netbewust laden”. Dat betekent dat er minder of geen stroom naar de palen toegaat als er minder stroom beschikbaar is.

Lees meer

Parking Centrum Oosterdok grootste aantal binnenstedelijke laadplekken van Nederland

Het aantal laadplekken in de parkeergarage bij Oosterdok in Amsterdam is verdubbeld met 76 nieuwe oplaadpunten. Deze uitbreiding biedt elektrische rijders de zekerheid van een laadpaal in het hart van Amsterdam.

Lees meer

Nieuwe regels van kracht voor prijstransparantie laden elektrische auto’s

Vanaf 13 april gelden nieuwe regels over het laden van elektrische auto’s bij laadpalen. De Europese verordening AFIR zorgt in Europa voor meer laadstations, makkelijker laden en duidelijke communicatie over de kosten.

Lees meer

EV Infrastructure & Parking: Will supply ever meet demand?

There are always some fascinating discussions circulating around the electric vehicle (EV) sector. Two inextricably linked bones of contention that will be discussed during next month’s Intertraffic Amsterdam 2024 summit programme are supply and demand.

Lees meer
1 2 3 18

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief