Update ontwikkelingen D-GPK: website, app en toolbox
Het digitaliseren van het GPK-parkeerrecht is een omvangrijk project van SHPV. Inmiddels heeft zij voor gemeenten en houders van een GPK een informatieve website, app en een toolbox ontwikkeld. Om mensen die minder digitaal vaardig zijn te helpen, is onder meer een samenwerking aangegaan met Coöperatie ParkeerService.
De website is te vinden onder www.parkerenplus.nl. Alles wat je wilt weten of nodig hebt voor invoering van de GPK-app is te vinden op deze website. SHPV heeft voor gemeentes een toolbox ontwikkeld waarin alle formele documenten zijn opgenomen en de landelijke communicatiemiddelen als poster, flyers en animatie zijn opgenomen. Je komt in bezit van deze toolbox wanneer je klikt op de knop “aanvraag informatie gemeentes” onder het tabblad informatie voor gemeentes.
Ondersteuning bij minder digitaal vaardig
Door SHPV wordt veel aandacht besteed aan mensen met een GPK die minder digitaal vaardig zijn. Ze heeft daarom een contract gesloten met Coöperatie ParkeerService voor het telefonisch afhandelen van vragen die gesteld worden door gebruikers van de Parkeren Plus app. De Coöperatie ParkeerService zal 24/7 dienstverlening bieden aan alle vragenstellers. Ook is een afspraak gemaakt met het Informatiesteunpunt Digitale Overheid (IDO). Het IDO wordt bemenst door de mensen van de Koninklijke Bibliotheek. Kaarthouders kunnen voor vragen en hulp binnenlopen bij deze bibliotheken.
Coöperatie ParkeerService: ‘We zijn verheugd onze samenwerking met SHPV. Wij gaan ondersteuning bieden voor de door de SHPV te lanceren ParkerenPlus-app. Deze zal de komende maanden gefaseerd uitgerold worden.’
Meer informatie
> SHPV
> Project D-GPK
> Coöperatie ParkeerService
> Foto: SHPV en Coöperatie ParkeerService, Tekst: nieuwsbrief SHPV
Meer nieuws
Herkeuring ESPA Award: Kans op vernieuwde kwaliteitsonderscheiding voor parkeergarages
Parkeergarages kunnen opnieuw in aanmerking komen voor een vernieuwde ESPA Award van de European Parking Association (EPA). Parkeergarages die meer dan zeven jaar geleden het keurmerk hebben ontvangen, krijgen een uitnodiging van Vexpan voor de herkeuring.
Lees meerSchonere lucht in parkeergarage Maasburg in Cuijk
De gemeente Land van Cuijk heeft de luchtzuiveringsinstallatie laten vernieuwen van de parkeergarage Maasburg in Cuijk. Het is een technologisch hoogstandje uit Gassel. 'Dit willen wij doen omdat wij meedoen aan het landelijke Schone Lucht Akkoord.'
Lees meerNEN 9120 en de gevolgen voor parkeren
Gisteren nam minister Keijzer de nieuwe NEN 9120 – Toegankelijkheid Gebouwen – in ontvangst tijdens de Bouwbeurs. Vexpan heeft verzocht om het aantal parkeerplaatsen dat NEN 9120 adviseert niet te verhogen ten opzichte van de bestaande praktijk.
Lees meerSekswerkbedrijf als idee tijdelijke invulling parkeergarage Utrecht
Vanaf september 2025 is de gemeente Utrecht eigenaar van parkeergarage Paardenveld. Na 2035 gaan ze dit gebied opnieuw inrichten. De gemeente denkt nu na over de invulling van de parkeergarage, bijvoorbeeld een klein sekswerkbedrijf.
Lees meerEasyPark Group neemt Flowbird over
EasyPark Group, aanbieder van digitale parkeer- en mobiliteitsoplossingen, heeft de Flowbird Group overgenomen. Deze maakt het verder digitaliseren van stedelijke mobiliteit mogelijk en draagt bij aan het verbeteren van de leefbaarheid in steden.
Lees meerNormalisatie brandveiligheid: wat zijn de uitdagingen?
Normalisatie is in de praktijk een dynamisch proces dat vraagt om flexibiliteit en samenwerking. Wat zijn de specifieke issues als het gaat om brandveiligheid? Consultant NEN deelt de achtergronden, de stakeholders en de belangen.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.