Update ontwikkelingen D-GPK: website, app en toolbox

Gepubliceerd op: 25 april 2024

Het digitaliseren van het GPK-parkeerrecht is een omvangrijk project van SHPV. Inmiddels heeft zij voor gemeenten en houders van een GPK een informatieve website, app en een toolbox ontwikkeld. Om mensen die minder digitaal vaardig zijn te helpen, is onder meer een samenwerking aangegaan met Coöperatie ParkeerService.

 

De website is te vinden onder www.parkerenplus.nl. Alles wat je wilt weten of nodig hebt voor invoering van de GPK-app is te vinden op deze website. SHPV heeft voor gemeentes een toolbox ontwikkeld waarin alle formele documenten zijn opgenomen en de landelijke communicatiemiddelen als poster, flyers en animatie zijn opgenomen. Je komt in bezit van deze toolbox wanneer je klikt op de knop “aanvraag informatie gemeentes” onder het tabblad informatie voor gemeentes.

 

Ondersteuning bij minder digitaal vaardig
Door SHPV wordt veel aandacht besteed aan mensen met een GPK die minder digitaal vaardig zijn. Ze heeft daarom een contract gesloten met Coöperatie ParkeerService voor het telefonisch afhandelen van vragen die gesteld worden door gebruikers van de Parkeren Plus app. De Coöperatie ParkeerService zal 24/7 dienstverlening bieden aan alle vragenstellers. Ook is een afspraak gemaakt met het Informatiesteunpunt Digitale Overheid (IDO). Het IDO wordt bemenst door de mensen van de Koninklijke Bibliotheek. Kaarthouders kunnen voor vragen en hulp binnenlopen bij deze bibliotheken.

 

Coöperatie ParkeerService: ‘We zijn verheugd onze samenwerking met SHPV. Wij gaan ondersteuning bieden voor de door de SHPV te lanceren ParkerenPlus-app. Deze zal de komende maanden gefaseerd uitgerold worden.’

 

Meer informatie
> SHPV
> Project D-GPK
> Coöperatie ParkeerService
> Foto: SHPV en Coöperatie ParkeerService, Tekst: nieuwsbrief SHPV

Tags

d-gpk gehandicapten samenwerking

Meer nieuws

Informatiebijeenkomst NEN 9120 Toegankelijkheid van Gebouwen

NEN organiseert 16 mei een informatiebijeenkomst over NEN 9120. Deze beschrijft wat er nodig is om gebouwen toegankelijk en bruikbaar te maken voor een brede groep gebruikers. Vexpan heeft aanvullend advies.

Lees meer

Servicekosten parkeerapp EasyPark omhoog

Gebruikers van EasyPark kregen afgelopen weekend een mail van de parkeerapp. De servicekosten gaan per 1 mei omhoog, waardoor parkeren duurder wordt. Het AD zet de parkeerapps op een rij. 

Lees meer

Aanscherping sprinklereisen voor parkeergarages onder woongebouwen

Sinds de aanscherping van het Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl) zijn sprinklerinstallaties wettelijk aangeschreven voor parkeergarages onder woongebouwen bij het overschrijden van specifieke afmetingen.

Lees meer

Bestuurswisseling Vexpan 2025: voorstellen nieuwe leden

Het Vexpan bestuur heeft een nieuwe samenstelling. Graag stellen wij Joan van Yperen van Tobias Fiscaal voor als nieuw bestuurslid. Als aspirant bestuurslid draait Chantal van der Wolk van gemeente Hoorn alvast mee.

Lees meer

Vervangen dekvloeren en stopzetten wapeningscorrosie

Projectinformatie | In de parkeergarage onder Het Raadhuis te Amstelveen bleek in 2022 sprake te zijn van grote delen losliggende dekvloeren. Bij lokaal herstel hiervan werd vast gesteld dat ook sprake was van betonschade met wapeningscorrosie in de onderliggende constructieve vloer.

Lees meer

Herkeuring ESPA Award: Kans op vernieuwde kwaliteitsonderscheiding voor parkeergarages

Parkeergarages kunnen opnieuw in aanmerking komen voor een vernieuwde ESPA Award van de European Parking Association (EPA). Parkeergarages die meer dan zeven jaar geleden het keurmerk hebben ontvangen, krijgen een uitnodiging van Vexpan voor de herkeuring.

Lees meer
1 2 3 24

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief