Update ontwikkelingen D-GPK: website, app en toolbox

Gepubliceerd op: 25 april 2024

Het digitaliseren van het GPK-parkeerrecht is een omvangrijk project van SHPV. Inmiddels heeft zij voor gemeenten en houders van een GPK een informatieve website, app en een toolbox ontwikkeld. Om mensen die minder digitaal vaardig zijn te helpen, is onder meer een samenwerking aangegaan met Coöperatie ParkeerService.

 

De website is te vinden onder www.parkerenplus.nl. Alles wat je wilt weten of nodig hebt voor invoering van de GPK-app is te vinden op deze website. SHPV heeft voor gemeentes een toolbox ontwikkeld waarin alle formele documenten zijn opgenomen en de landelijke communicatiemiddelen als poster, flyers en animatie zijn opgenomen. Je komt in bezit van deze toolbox wanneer je klikt op de knop “aanvraag informatie gemeentes” onder het tabblad informatie voor gemeentes.

 

Ondersteuning bij minder digitaal vaardig
Door SHPV wordt veel aandacht besteed aan mensen met een GPK die minder digitaal vaardig zijn. Ze heeft daarom een contract gesloten met Coöperatie ParkeerService voor het telefonisch afhandelen van vragen die gesteld worden door gebruikers van de Parkeren Plus app. De Coöperatie ParkeerService zal 24/7 dienstverlening bieden aan alle vragenstellers. Ook is een afspraak gemaakt met het Informatiesteunpunt Digitale Overheid (IDO). Het IDO wordt bemenst door de mensen van de Koninklijke Bibliotheek. Kaarthouders kunnen voor vragen en hulp binnenlopen bij deze bibliotheken.

 

Coöperatie ParkeerService: ‘We zijn verheugd onze samenwerking met SHPV. Wij gaan ondersteuning bieden voor de door de SHPV te lanceren ParkerenPlus-app. Deze zal de komende maanden gefaseerd uitgerold worden.’

 

Meer informatie
> SHPV
> Project D-GPK
> Coöperatie ParkeerService
> Foto: SHPV en Coöperatie ParkeerService, Tekst: nieuwsbrief SHPV

Tags

d-gpk gehandicapten samenwerking

Meer nieuws

Brandsturingen: de praktijk is weerbarstig

Een brandsturing lijkt wellicht iets dat eenvoudig te realiseren is: je biedt een contact aan bij de te sturen brandmeldinstallatie, dat geschakeld wordt bij een brandalarm. Dit blijkt in de praktijk echter lang niet altijd zo eenvoudig.

Lees meer

Update ontwikkelingen D-GPK: app als eerste in Alphen

Alphen is de eerste gemeente in Nederland die de app Parkeren Plus in gebruik heeft genomen. Deze applicatie is een hulpmiddel voor mensen met een handicap om gemakkelijker op betaalde parkeerplaatsen te parkeren.

Lees meer

Start berging 112 auto’s uit Q-Park parkeergarage naast St. Antonius Ziekenhuis

Vandaag start de bergingsoperatie van de volgende 112 auto’s in de Q-Park parkeergarage naast het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein.

Lees meer

Onderzoek Omroep Brabant: kwijtgescholden parkeerboetes per gemeente

In Breda zijn vorig jaar de meeste parkeerboetes uitgedeeld en terugbetaald. Ook in Eindhoven en Tilburg werd meer dan de helft van de parkeerboetes teruggetrokken nadat er bezwaar werd gemaakt. Dat blijkt uit onderzoek van Omroep Brabant.

Lees meer

Q-Park opent 18e parkeergarage in Rotterdam

Met de officiële opening van Q-Park Rijnhaven wordt een belangrijk onderdeel aan de bereikbaarheid van 'de pols van Katendrecht' toegevoegd, en daarmee aan de soepele mobiliteit in Rotterdam.

Lees meer

Onderschat risico’s parkeergarages

Toelichting van het Vexpan Expertteam na interview met Cobouw over de onderschatte risico's van parkeergarages.

Lees meer
1 2 3 20

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief