Nieuwe trend: kenteken verbergen om parkeerboete te voorkomen
In Rotterdam lijkt een nieuwe trend geboren: in verschillende wijken in de stad zijn auto’s gespot waarvan op subtiele en minder subtiele wijze het kenteken is verstopt. Eigenaren hopen hiermee parkeerboetes te voorkomen. De Rotterdamse VVD heeft inmiddels raadsvragen gesteld over deze ‘parkeeraso’s’, zo staat op Rijnmond.nl.
In Vreewijk spotte OPEN Rotterdam een paar van zulke auto’s waarvan de kentekens waren afgeplakt. Ook vanuit andere wijken duiken foto’s op.
Verbergen mag niet
Het verbergen van kentekenborden mag uiteraard niet, toch kunnen Rotterdammers op social media er begrip voor opbrengen. Zij geven bijvoorbeeld de hoge parkeerkosten de schuld. Aan de andere kant vinden ook veel mensen de actie asociaal.
Raadsvragen
De Rotterdamse VVD heeft naar aanleiding van de berichtgeving van OPEN Rotterdam schriftelijke vragen aan de wethouder gesteld. “Naast het ontlopen van kosten houden deze parkeeraso’s tevens parkeerplekken bezet van bewoners en bezoekers die wel gewoon betalen. De Rotterdamse VVD wil weten hoe groot dit probleem is en voorkomen dat dit een trend gaat worden in de stad.”
Meer informatie
> Lees het hele bericht op rijnmond.nl
Meer nieuws
Q-Park en Shell openen samen Mobility Hub in Den Haag
Parkeren, snelladen en verder bewegen in de stad op een elektrische (bak)fiets of scooter met een versie koffie of thee to go is nu wel heel gemakkelijk in Den Haag.
Lees meerKeynote parkeercongres: ‘Parkeergedrag geen logische keuze’
Parkeren is een must! Maar hoe dan? Hoe kan je (parkeer)gedrag veranderen? Tijdens het Vexpan Nationaal Parkeercongres 2023 legt keynote spreker Anders Jansen van Flowresulting dit uit met aansprekende voorbeelden. Met vijf keer input voor in het voorhoofd.
Lees meerUitbreiding betaald parkeren gemeente Leiden
De gemeente Leiden breidt het betaald parkeren uit naar een aantal wijken. 'Met betaald parkeren kunnen we de parkeerdruk beter reguleren als er straks nieuwe huizen worden gebouwd in deze wijken.'
Lees meerSociaal bewogen parkeerbeleid
Donald Appleyard, professor aan de Berkeley Universiteit in Californië, heeft in 1969 samen met Mark Lintell een studie gepubliceerd over de invloed van verkeer op de leefbaarheid en kwaliteit van de stad.
Lees meerMaximumtarief naheffingsaanslag parkeerbelastingen voor 2024
Het kostentarief dat gemeenten in rekening mogen brengen bij de naheffingsaanslag parkeerbelasting is voor 2024 vastgesteld op € 76,70 (was € 72,90).
Lees meerAutoluw beleid gemeenten: doelen, effecten en rollen
De plek van de auto in steden verandert. Veel gemeenten voeren een autoluw beleid voor de (binnen)stad. Het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) onderzocht de redenen en de effecten van de diverse autoluwe maatregelen.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.