KNVB en Revolt sluiten partnership om voetbalverenigingen te verduurzamen

Gepubliceerd op: 07 juni 2023

KNVB en Revolt, een Nederlandse start-up gespecialiseerd in laadpalen, zijn een samenwerking aangegaan om Nederlandse voetbalverenigingen te verduurzamen. Met het oog op de toename van elektrische auto’s slaan de KNVB en Revolt de handen ineen om voetbalverenigingen te voorzien van laadinfrastructuur. De samenwerking maakt deel uit van de Groene Club, een initiatief van de KNVB dat voetbalverenigingen ondersteunt bij het verduurzamen van hun sportaccommodaties. Het doel is om tegen 2025 honderden voetbalverenigingen te voorzien van laadpalen, om zo elektrisch rijden te stimuleren.

 

 

[Persbericht van Revolt]

 

Voetbalverenigingen toekomstbestendig maken
Met de snelle groei van het aantal elektrische auto’s, ook onder voetballend Nederland, is er een groeiende vraag naar laadpalen. Door het faciliteren van laadpalen kunnen voetbalverenigingen een actieve rol spelen in de transitie naar duurzame mobiliteit en het verminderen van CO2-uitstoot.

De laadpalen van Revolt ondersteunen verenigingen niet alleen bij het verduurzamen, maar bieden ook een extra verdienmodel. Door oplaadmogelijkheden voor elektrische voertuigen beschikbaar te stellen, ontvangen verenigingen een vergoeding voor het gebruik van de laadpalen. Deze extra inkomsten kunnen zij investeren in de verdere ontwikkeling van de vereniging, bijvoorbeeld in jeugdopleidingen, verduurzaming of andere initiatieven die de sportparticipatie bevorderen.

 

Dave Dekker, directeur commercie KNVB: “Als KNVB streven we naar het toekomstbestendig maken van onze verenigingen. Dat doen wij met partners die kennis en kunde in huis hebben om verenigingen te helpen met innovatieve oplossingen. In Revolt hebben wij een innovatieve partner gevonden voor laadoplossingen, om zo geleidelijk de voetbalsector te elektrificeren en toekomstbestendig te maken.”

 

Rutger Bosch, co-founder van Revolt: “Samen met de KNVB gaan we de komende jaren clubs ondersteunen met hun laadinfrastructuur, zonder dat ze zelf hoeven te investeren. De behoefte om te kunnen laden is bij veel clubs groter dan het daadwerkelijke aanbod aan laadplekken. Daarom zetten wij ons in om de benodigde palen versneld te plaatsen. Daarnaast is dit een belangrijke stap om de algehele transitie van fossiele brandstoffen naar schone mobiliteit te versnellen.”

 

Over Revolt
Revolt is opgericht in 2021 door Rutger Bosch en Jeroen van de Ven. Met haar abonnementsmodel biedt Revolt bedrijven de mogelijkheid om laadpalen te gebruiken, zonder zelf te investeren en eigenaar te worden. De unieke integratie van 55″ displays op de laadpalen maakt Revolt de eerste partij in Nederland die laadpalen met advertentieschermen levert. Adverteerders betalen voor de laadpalen, waardoor Revolt ze gratis kan aanbieden aan ondernemers. Met deze innovatie laadpaalpropositie wil Revolt de overgang naar duurzame mobiliteit versnellen.

 

Over De Groene Club
Revolt is per 1 juni 2023 partner van de Groene Club, een initiatief van de KNVB dat sinds 2018 amateurvoetbalverenigingen helpt om hun sportaccommodaties te verduurzamen. De samenwerking met de KNVB duurt een aantal jaar. Voetbalclubs kunnen zich opgeven via https://www.revoltincharge.com/knvb

 

 

Meer informatie

> Persbericht van Revolt

 

V.l.n.r: Revolt Co-founder Rutger Bosch, Dave Dekker KNVB, Revolt Co-founder Jeroen van de Ven

 

 

Tags

e-laden laadpalen duurzaamheid KNVB start-up

Meer nieuws

Slimme laadpleinen breken door in Nederland

Laadpleinen waar groepen elektrische auto’s slim opgeladen worden, zijn definitief doorgebroken in Nederland. Dat is de conclusie van de Proeftuin Slimme Laadpleinen

Lees meer

Elektrisch rijden in 2050: een nieuwe prognose van ElaadNL

Eind 2021 heeft E-laad een Outlook uitgebracht waarin wordt ingegaan op het perspectief voor het elektrisch rijden voor een verdere toekomst en heeft daarbij gekeken naar de ontwikkeling tot het jaar 2050.

Lees meer

Elektrisch of waterstof?

Maatregelen tegen klimaatverandering, luchtverontreiniging en terugdringing van fossiele brandstoffen hebben tot gevolg dat de auto met verbrandingsmotor zijn langste tijd heeft gehad. Alternatieven voor de toekomst zijn enerzijds (volledig) elektrische auto’s, en anderzijds waterstofauto’s.

Lees meer

Snelladen niet populair bij ev-rijders

De helft van de EV-rijders maakt amper gebruik van snelladen. Om inzicht te krijgen in laadgedrag deed Vereniging Elektrische Rijders (VER) onderzoek naar ‘Laden langs de snelwegen’.

Lees meer

Wanneer functioneert e-auto als elektriciteitscentrale?

Hoe kan het dat moderne e-auto’s niet kunnen terugleveren, ondanks de grote belangen? Waarom heeft Europa nog altijd geen terugleverstandaard? In de Volkskrant maakt Bard van de Weijer een analyse.

Lees meer

Zonnepanelen verplicht boven alle grote parkeerterreinen in Frankrijk

De klimaatwet in Frankrijk bepaalt: Elk parkeerterrein waar meer dan 80 auto's kunnen staan, moet over een paar jaar overdekt zijn met zonnepanelen. 

Lees meer
1 12 13 14 15 16 23

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief