Expertteam: Ad hoc laden voor VU-VUmc

Parkeerbedrijf VU-VUmc exploiteert het parkeren van de Vrije Universiteit en het Amsterdam AMC locatie VUmc in het Kenniskwartier Zuidas Amsterdam. Zij heeft een vraag aan het Vexpan Expertteam hoe het zit met ad hoc elektrisch laden.

 

Vraag aan Vexpan Expertteam

“Wij bieden bestuurders van EV de mogelijkheid de auto te laden tijdens de parkeertransactie. (53 palen verdeeld over drie garages). Nu hoorden wij dat er een verplichting is tot ad hoc laden. Wat mij niet geheel duidelijk wordt, is wat dit nu betekent voor een kleine exploitant die zelf heeft geïnvesteerd in de laadinfrastructuur en via een provider de stroomkosten afrekent.”

 

Antwoord aan VU-VUmc
Ad hoc laden moet mogelijk zijn
– Wijze van ad hoc laden is afhankelijk van de CPO
– Ontwikkeling richting pin betaling
– Ook inzicht in de kosten is verplicht

 

Lees hier het hele antwoord met toelichting van het Expertteam.

Download antwoord

Tags

parkeergarage expertteam

Bekijk meer artikelen

Vehicle-to-grid: Elektrische voertuigen als flexibele opslag in het elektriciteitsnet

Vehicle-to-grid (V2G) technologie stelt elektrische voertuigen in staat om ook elektriciteit terug te leveren aan het elektriciteitsnet. De flexibele capaciteit van de batterij helpt het net in balans te houden en levert geld op voor de eigenaar van de auto.

Lees meer

VERVOLG uit Vexpansie nr. 1 2020 Lessen uit de instorting van een parkeergarage

Bijna gelijktijdig met het verschijnen van Vexpansie 2020 #1 werden nieuwe inzichten gepubliceerd naar aanleiding van het onderzoek naar de instorting van de parkeergarage bij Eindhoven Airport. In dit artikel wordt hierop ingegaan.

Lees meer

Rechter aanvaardt flexibele parkeernormen met MaaS

De Hoge Raad heeft een streep gehaald door de fiscale handhaving van parkeerduurbeperking. Als je geen belasting mag betalen kun je ook geen naheffingsaanslag opleggen.

Lees meer

Parkeeroplossing in strijd met parkeerbeleid

Een omgevingsvergunning voor een nieuwbouw­complex gaat tot twee keer toe onderuit, terwijl er niet één maar zelfs twee parkeeroplossingen zouden zijn. Dat het toch misgaat, komt – helaas – door een formele reden, zo blijkt. Onnodig, zo lijkt het. Wat ging er fout en welke oplossingen zijn er?

Lees meer

Parkeren op nummer 1 publieksreacties gemeenten

Veel van de publieksreacties richting Nederlandse gemeenten gaan over parkeren en parkeervergunningen. Nederlandse gemeenten zien tegelijkertijd veel ruimte voor verbetering van de afhandeling van publieksreacties. Dit blijkt uit de eerste ‘Benchmark afhandeling publieksreacties’, uitgevoerd in najaar 2019 door DTV Consultants.

Lees meer

Een ESPA Award voor fietsparkeergarages?

Met de bouw van alweer een ondergrondse fietsstalling onder het Leidseplein in Amsterdam lijkt het realiseren van exclusieve parkeervoorzieningen niet meer voorbehouden aan de auto. Is het dan ook niet zo langzamerhand tijd voor een kwaliteitskeurmerk voor fietsparkeervoorzieningen?

Lees meer
1 35 36 37 38 39

Stel ook je vraag aan het Expertteam

Heb je ook een inhoudelijke vraag? Leg deze voor aan het Vexpan Expertteam via info@vexpan.nl.

Stuur een e-mail