Expertteam: Ad hoc laden voor VU-VUmc
Parkeerbedrijf VU-VUmc exploiteert het parkeren van de Vrije Universiteit en het Amsterdam AMC locatie VUmc in het Kenniskwartier Zuidas Amsterdam. Zij heeft een vraag aan het Vexpan Expertteam hoe het zit met ad hoc elektrisch laden.
Vraag aan Vexpan Expertteam
“Wij bieden bestuurders van EV de mogelijkheid de auto te laden tijdens de parkeertransactie. (53 palen verdeeld over drie garages). Nu hoorden wij dat er een verplichting is tot ad hoc laden. Wat mij niet geheel duidelijk wordt, is wat dit nu betekent voor een kleine exploitant die zelf heeft geïnvesteerd in de laadinfrastructuur en via een provider de stroomkosten afrekent.”
Antwoord aan VU-VUmc
– Ad hoc laden moet mogelijk zijn
– Wijze van ad hoc laden is afhankelijk van de CPO
– Ontwikkeling richting pin betaling
– Ook inzicht in de kosten is verplicht
Lees hier het hele antwoord met toelichting van het Expertteam.
Bekijk meer artikelen
Diplomaten, verkeersboetes en naheffingen parkeerbelasting
Diplomaten genieten wereldwijd van immuniteit. Hoe zit dat met onbetaalde boetes en naheffingen? Hoe worden diplomaten nu aangesproken op verkeersovertredingen? En wat kunnen gemeenten doen om openstaande parkeerbelastingen te innen?
Lees meerWegslepen van auto’s wezenlijk onderdeel parkeerregulering
Het slepen van voertuigen in niet-fiscale situaties is een wezenlijk onderdeel van een goede parkeerregulering. Dit kan teniet gedaan worden door foutgeparkeerde voertuigen. Hoe pas je dit toe in tijden van toenemende parkeerdruk?
Lees meerUitreiking Q-Park Student Award 2024
De Q-Park Student Award 2024 is uitgereikt. Gezien de kwaliteit en het unieke belang van elke afzonderlijke scriptie heeft de jury besloten geen winnaar te selecteren en alle drie finalisten dezelfde prijs van € 1500,- toe te kennen.
Lees meerMarkante personen uit de parkeerwereld | Martin Bartels: ‘Correcte handhaving is het fundament voor parkeerbeheer’
Martin Bartels is al lange tijd werkzaam bij Parkeerbeheer in de gemeente Roosendaal. Met passie vertelt hij over zijn werk, over de stad en over de uitdagingen waar hij dagelijks mee te maken heeft.
Lees meerOff-street parkeren zonder slagbomen
Met de ervaring van EasyPark in diverse landen sprak André Wielaard over parkeren zonder slagboom. Vanuit regelgeving blijkt nog een sterke beperking in Nederland om deze comfortabele wijze van parkeren voor de gebruikers in te voeren.
Lees meerExtreme neerslag: waterschade in parkeergarages te voorkomen of te beperken?
De Onderzoeksraad voor Veiligheid start een onderzoek naar veiligheidsrisico’s rond wateroverlast. Ook parkeerkelders en parkeergarages hebben hiermee te maken. Wie is verantwoordelijk? Wie betaalt de schade? En wat valt er (preventief) aan te doen?
Lees meerStel ook je vraag aan het Expertteam
Heb je ook een inhoudelijke vraag? Leg deze voor aan het Vexpan Expertteam via info@vexpan.nl.