Start berging 112 auto’s uit Q-Park parkeergarage naast St. Antonius Ziekenhuis
Vandaag start de bergingsoperatie van de volgende 112 auto’s in de Q-Park parkeergarage naast het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein. Het gaat om auto’s op de verschillende verdiepingen van de parkeergarage in een gebied dat door de gemeente Nieuwegein als veilig is aangemerkt.
De veiligheid is vastgesteld door experts, waarna het bergingsplan is goedgekeurd door de gemeente Nieuwegein. Om de auto’s uit de parkeergarage te krijgen wordt een hijsopstelling geplaatst. Deze bestaat uit stapelpontons om de hoogte te overbruggen, in combinatie met een brug vanuit de verdiepingen van de parkeergarage. De auto’s worden door een gespecialiseerd bergingsbedrijf op de omheinde stapelpontons gereden. Een hijskraan zet vervolgens de auto’s op de begane grond. Hier worden de auto’s gecontroleerd door een onafhankelijke schade-expert.
Algemeen directeur Michiel Tenge van Q-Park: “Een maand geleden zijn de eerste 15 auto’s geborgen. Gelukkig kunnen we nu ook deze 112 auto-eigenaren hun auto teruggeven. Het hijsplan vergde nauwkeurige afstemming met verschillende partijen, omdat de veiligheid en het beschermen van het onderzoeksgebied van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) geborgd moesten zijn. We kijken ernaar uit de auto’s op korte termijn schoon bij de auto-eigenaren af te leveren. Vanzelfsprekend hopen we dat ook de resterende 14 auto’s in het onderzoeksgebied snel geborgen kunnen worden.”
Onlangs maakten de betrokken partijen Q-Park, St. Antonius en Primevest bekend dat zij de termijn voor de reeds verstrekte leenauto’s aan gedupeerden verlengen tot september dit jaar. Alle auto-eigenaren zijn via e-mail op de hoogte gebracht. De parkeergarage blijft vooralsnog gesloten.
Meer informatie
> Q-Park
> Meer nieuws van Q-Park
Meer nieuws
Slimme laadpleinen breken door in Nederland
Laadpleinen waar groepen elektrische auto’s slim opgeladen worden, zijn definitief doorgebroken in Nederland. Dat is de conclusie van de Proeftuin Slimme Laadpleinen
Lees meerElektrisch rijden in 2050: een nieuwe prognose van ElaadNL
Eind 2021 heeft E-laad een Outlook uitgebracht waarin wordt ingegaan op het perspectief voor het elektrisch rijden voor een verdere toekomst en heeft daarbij gekeken naar de ontwikkeling tot het jaar 2050.
Lees meerElektrisch of waterstof?
Maatregelen tegen klimaatverandering, luchtverontreiniging en terugdringing van fossiele brandstoffen hebben tot gevolg dat de auto met verbrandingsmotor zijn langste tijd heeft gehad. Alternatieven voor de toekomst zijn enerzijds (volledig) elektrische auto’s, en anderzijds waterstofauto’s.
Lees meerSnelladen niet populair bij ev-rijders
De helft van de EV-rijders maakt amper gebruik van snelladen. Om inzicht te krijgen in laadgedrag deed Vereniging Elektrische Rijders (VER) onderzoek naar ‘Laden langs de snelwegen’.
Lees meerWanneer functioneert e-auto als elektriciteitscentrale?
Hoe kan het dat moderne e-auto’s niet kunnen terugleveren, ondanks de grote belangen? Waarom heeft Europa nog altijd geen terugleverstandaard? In de Volkskrant maakt Bard van de Weijer een analyse.
Lees meerZonnepanelen verplicht boven alle grote parkeerterreinen in Frankrijk
De klimaatwet in Frankrijk bepaalt: Elk parkeerterrein waar meer dan 80 auto's kunnen staan, moet over een paar jaar overdekt zijn met zonnepanelen.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.