Samenwerking Q-Park en INretail voor veilig winkelbezoek
INretail en Q-Park gaan samenwerken en veilig winkelen vanaf 28 april zo effectief mogelijk organiseren met extra aantrekkelijke parkeertarieven in de daluren. Dat stimuleert bezoekers gespreid te winkelen en vaker te kiezen voor de ochtenduren. De afspraak met de overheid om actief bij te dragen aan spreiding lukt met Q-Park als partner.
“Heel mooi dat we deze belofte nu meteen concreet kunnen invullen,” aldus Koninklijke INretail. Het gezamenlijke doel is om het winkelbezoek beter over de dag te spreiden en zo bij te dragen aan veilig winkelen.
De helft goedkoper
Wie vooraf op de Q-Park site reserveert via www.q-park.nl/inretail en maximaal drie uur parkeert, krijgt tot 50 procent korting op het parkeertarief. Voorwaarde is dat de bezoeker tussen 10:00 en 12:00 uur de parkeergarage binnenrijdt.
Effectief middel
“Via deze samenwerking maken we veilig winkelbezoek in de rustige uren extra aantrekkelijk. Spreiding van het bezoek aan de binnenstad door differentiatie in parkeertarieven is in deze tijd een heel effectief middel voor veilig winkelen,” zegt Frank van der Heide van INretail.
Samenwerken
“Q-Park is net als veel andere ondernemers blij met de versoepelingen. We kijken er naar uit om het winkelend publiek weer in onze garages te ontvangen,” geeft Mariëlle Velthoven van Q-Park Nederland aan. “Ondernemers in de binnenstad kunnen met deze actie hun klanten voordelig laten parkeren. Alleen door samen te werken kunnen we uit deze crisis komen”.
12 steden, 22 parkeergarages
De actie die loopt tot en met 30 juni en geldt voor 22 parkeergarages in twaalf steden te weten Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Den Bosch, Venlo, Roermond, Maastricht, Heerlen, Groningen en Dordrecht.
Meer nieuws
Hoe een gestroomlijnde aanpak een complexe transitie in goede banen kan leiden
De wereld om ons heen verandert. Zo ook de kijk op parkeren. In veel steden zijn om die reden grote gemeentelijke transities naar digitale parkeerketens gaande. Dergelijke veranderingen staan of vallen met een gedegen ingericht proces.
Lees meerParkeerstrategie Den Haag 2021 – 2030
Op 15 juli 2021 is nieuw parkeerbeleid voor de gemeente Den Haag aangenomen in de gemeenteraad, ‘de Parkeerstrategie Den Haag 2021-2030’. Wat zijn de uitgangspunten hoe hangt dit samen met nieuwe autoparkeernormen en een nieuw uitvoeringsprogramma Parkeren, Deelmobiliteit en Mobiliteitshubs.
Lees meerBeter passende parkeernormen voor woningen
In Nederland is tot 2035 behoefte aan driekwart miljoen extra woningen. Om dit te bereiken is het noodzakelijk dat investeringen door beleggers, ontwikkelaars en corporaties rendement opleveren dan wel binnen financiële kaders blijven; dit voor een sluitende businesscase.
Lees meerParkeren doet ertoe!
Hoe kunnen we parkeermanagement nauwer aansluiten aan het stedelijk mobiliteitsbeleid? Die vraag behandelt het Europees onderzoeksproject Park4SUMP
Lees meerBewustzijn creëren voor stedelijke toegangsregels
Stel je een stad voor met veel minder voertuigen dan vandaag, met alleen de meest noodzakelijke en milieuvriendelijke. Dit vergt echter een betere toepassing van de toegangsregels voor voertuigen in de stad (UVARs).
Lees meerDe afmetingen van een parkeervak
De functionele eisen en prestatie-eisen waaraan parkeerterreinen, parkeergarages en stallingsgarages moeten voldoen, zijn vastgelegd in de Nederlandse norm NEN-2443,
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.