Parking Trend magazine 4/2024 met bijdragen bestuursleden Vexpan

Gepubliceerd op: 13 december 2024

Het decembernummer van Parking Trend magazine van EPA opent met een redactioneel commentaar van voormalig EPA-bestuurslid Jaime López de Aguilar. Die vertelt over de recente overstromingen in de regio Valencia en trekt enkele waardevolle lessen vanuit het perspectief van de parkeersector. Bovendien worden publicaties gedeeld van projecten waarbij Vexpan bestuursleden Peter Dingemans en Ties de Groot betrokken zijn.

 

[Parking Trend 4/2024]

 

Het jaar 2025 wordt een belangrijk jaar voor EPA, met de 21e European Parking Conference & Exhibition op 17-18 september in Brussel en de terugkeer van de tweejaarlijkse EPA Awards. Deze blijven gewijd aan het onder de aandacht brengen van innovatie op het gebied van slim parkeerbeheer en de manieren waarop de sector de toekomst van duurzame stedelijke mobiliteit helpt vormgeven. mobiliteit in heel Europa en daarbuiten.

 

Vexpan leden zijn dit jaar zeer actief geweest in verschillende van de EPA werkgroepen. Wilco van de Vosse (SHPV) in de nieuwe Werkgroep Handhaving. Vexpan bestuurslid Peter Dingemans is betrokken bij de publicatie van de EPA Fire Safety Advice Toolbox. Verder is Vexpan bestuurslid Ties de Groot een van de auteurs van de baanbrekende Parking Data Essentials-serie. Beide projecten worden onder de aandacht gebracht in deze editie van Parking Trend.

 

Download Parking Trend 4/2024

 

Meer informatie
> SHPV
> EPA

Tags

EPA Parking Trend Europese samenwerking

Meer nieuws

Parkeervergunning Utrecht duurste van Nederland

Vereniging Eigen Huis onderzocht de prijs voor een gemeentelijke parkeervergunning in stadscentra, vaak de duurste parkeerzone.

Lees meer

Wethouder Amsterdam: 'P+R-terreinen moeten kostenneutraal worden'

De P+R-terreinen zijn voor de gemeente Amsterdam nu niet 'kostenneutraal' en moeten dat wel worden. De tarieven worden aangepast.

Lees meer

Pilot gemeente Den Haag met vast dagtarief parkeren

Gemeente Den Haag wil bewonersparkeren mogelijk maken en start per 1 mei 2023 met de pilot fiscaal vergunninghoudersparkeren. Lees hier het raadsbesluit.

Lees meer

Van blauwe zone naar reductiezone

Het invoeren van betaald parkeren in plaats van blauwe zones kan een effectieve manier zijn om de handhavingsmogelijkheden te vergroten, de parkeerdruk te verminderen en de beschikbare parkeerruimte beter te benutten.

Lees meer

Slimme kentekenherkenning voor milieubewuste gedifferentieerde parkeertarieven

Door kentekenherkenning te koppelen aan de databases van het RDW, wordt bij de slagboom bepaald dat uitstootvrije voertuigen minder betalen voor parkeren. Of minder plek is voor vervuilende voertuigen.

Lees meer

Autoluwe woonwijken: hoe regel je het parkeren?

Als de wens bestaat om de auto minder te faciliteren en in minder parkeerplaatsen te voorzien, dan kan dat in een bestemmingsplan worden verankerd op voorwaarde dat dit in overeenstemming is met geldend beleid dan wel een goede onderbouwing van een afwijking daarvan.

Lees meer
1 29 30 31 32 33 53

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief