Nieuwe trend: kenteken verbergen om parkeerboete te voorkomen
In Rotterdam lijkt een nieuwe trend geboren: in verschillende wijken in de stad zijn auto’s gespot waarvan op subtiele en minder subtiele wijze het kenteken is verstopt. Eigenaren hopen hiermee parkeerboetes te voorkomen. De Rotterdamse VVD heeft inmiddels raadsvragen gesteld over deze ‘parkeeraso’s’, zo staat op Rijnmond.nl.
In Vreewijk spotte OPEN Rotterdam een paar van zulke auto’s waarvan de kentekens waren afgeplakt. Ook vanuit andere wijken duiken foto’s op.
Verbergen mag niet
Het verbergen van kentekenborden mag uiteraard niet, toch kunnen Rotterdammers op social media er begrip voor opbrengen. Zij geven bijvoorbeeld de hoge parkeerkosten de schuld. Aan de andere kant vinden ook veel mensen de actie asociaal.
Raadsvragen
De Rotterdamse VVD heeft naar aanleiding van de berichtgeving van OPEN Rotterdam schriftelijke vragen aan de wethouder gesteld. “Naast het ontlopen van kosten houden deze parkeeraso’s tevens parkeerplekken bezet van bewoners en bezoekers die wel gewoon betalen. De Rotterdamse VVD wil weten hoe groot dit probleem is en voorkomen dat dit een trend gaat worden in de stad.”
Meer informatie
> Lees het hele bericht op rijnmond.nl
Meer nieuws
Expertteam: Eigendom en openbaarheid van parkeervoorzieningen
In een gemeente wordt een bouwplan ontwikkeld voor de bouw van circa tien appartementen. Voor de beoordeling van de daaruit volgende parkeervraag wordt met behulp van de gemeentelijke parkeernormen, en toepassing van de bijbehorende aanwezigheidspercentages, berekend hoeveel parkeerplaatsen op de verschillende maatgevende momenten benodigd zijn.
Lees meerGemeente Hardenberg evalueert en actualiseert gereguleerd parkeren
Net als in vergelijkbare gemeenten in de regio was in de Hardenbergse samenleving discussie over het geldende parkeerbeleid.
Lees meerDe Birò in Amsterdam: Van overlast naar toekomstperspectief
De gemeente Amsterdam heeft een plan geïmplementeerd om de Birò te weren van de stoep en met een kenteken een parkeervak in te krijgen.
Lees meerOpen parkeerdata: een must
Het Servicehuis Parkeer- en Verblijfsrechten (SHPV) en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat ((IenW) hebben de handen ineengeslagen om parkeerdata beter te ontsluiten. Over vier jaar moet 95 procent van deze data als open data beschikbaar zijn.
Lees meerParkeren en gebiedsontwikkeling rond knooppunten
De afgelopen jaren is uit meerdere onderzoeken gebleken dat parkeerbeleid groot effect kan hebben op duurzame gebiedsontwikkeling met laag autobezit- en gebruik.
Lees meerParkeergarages Lammermarkt en Garenmarkt: Een aantrekkelijk entree naar de stad
Om de Leidse binnenstad aantrekkelijk en bereikbaar te houden heeft het gemeentebestuur in 2010 opdracht gegeven om twee ondergrondse parkeergarages te bouwen.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.