MAX Meldpunt besteedt aandacht aan de parkeerapp

Gepubliceerd op: 02 februari 2024

Parkeerkosten betalen? Niemand houdt ervan, maar het moet nu eenmaal. De tijd dat er op elke straathoek een parkeermeter stond is voorbij. Parkeerkosten betalen gaat steeds vaker via de mobiele telefoon, met de commerciële parkeerapp. Hoe handig is dat? Het consumentenprogramma MAX Meldpunt besteedt er aandacht aan.

 

De voordelen
Uw parkeerkosten voldoen met een parkeerapp vanuit uw droge auto en daarna direct naar uw bestemming wandelen is een voordeel. Het scheelt tijd dus tijd. En u krijgt elke maand een overzicht van uw uitgaven.

 

Ook is het handig, in geval van een onterechte parkeerboete, om te bewijzen dat u betaald heeft. In uw factuur staat precies waar u stond en hoelang. Het belangrijkste voordeel is dat u geld kunt besparen doordat u ‘slechts’ betaalt voor de tijd die u nodig heeft. Met de parkeerapp hoeft u niet van tevoren te bedenken voor hoe lang u wilt betalen.

 

De nadelen
Maar zijn er ook nadelen aan deze digitale systemen? Gratis is het gebruik van de apps nooit. Dat is begrijpelijk, want het zijn commerciële aanbieders. De kosten zijn echter niet hoog, u kunt zelf deels bepalen hoeveel extra het u kost. De verschillende aanbieders van de parkeerapps brengen ook diverse kosten mee, dus het is zaak u hierin te verdiepen.

 

Zo voorkomt u dat uw parkeeractie doorloopt
Het grootste nadeel van de parkeerapp is dat u niet moet vergeten hem weer uit te zetten als u wegrijdt. Als u dit wel vergeet, kan de rekening ongewenst hoog zijn. Dit zou u bij voorbaat al kunnen voorkomen, door bij het starten van de parkeeractie gelijk een eindtijd in te stellen. Maar dan moet u wel heel zeker zijn van dat tijdstip zijn.

 

Er zijn apps die tegen extra sms-kosten een waarschuwing sturen dat uw parkeerkosten nog doorlopen. Maar deze betaalde optie kunt u uitzetting via uw instellingen. De waarschuwing kan vaak ook gratis via de app of e-mail.

 

U kunt ook met een traditioneel geheugensteuntje zorgen dat u het zelf niet vergeet. Bijvoorbeeld een stuk kerstlint over uw stuur hangen op het moment dat u de app activeert en dwing u zelf bij weghalen van het lint uw parkeerapp weer uit te zetten. Als het echt onterecht is dat de parkeermeter doorliep, dus niet door uw eigen nalatigheid, dan kunt u bij uw parkeerapp en gemeente bezwaar maken tegen de boete.

 

Het programma besteedt verder aandacht aan de verschillende parkeerapps. De aspecten waarin deze verschillen en de combinatie met de laadpas.

 

> Lees verder op www.maxmeldpunt.nl 

 

Tags

Max Meldpunt parkeerapps verschillen

Meer nieuws

Herkeuring ESPA Award: Kans op vernieuwde kwaliteitsonderscheiding voor parkeergarages

Parkeergarages kunnen opnieuw in aanmerking komen voor een vernieuwde ESPA Award van de European Parking Association (EPA). Parkeergarages die meer dan zeven jaar geleden het keurmerk hebben ontvangen, krijgen een uitnodiging van Vexpan voor de herkeuring.

Lees meer

Schonere lucht in parkeergarage Maasburg in Cuijk

De gemeente Land van Cuijk heeft de luchtzuiveringsinstallatie laten vernieuwen van de parkeergarage Maasburg in Cuijk. Het is een technologisch hoogstandje uit Gassel. 'Dit willen wij doen omdat wij meedoen aan het landelijke Schone Lucht Akkoord.'

Lees meer

NEN 9120 en de gevolgen voor parkeren

Gisteren nam minister Keijzer de nieuwe NEN 9120 – Toegankelijkheid Gebouwen – in ontvangst tijdens de Bouwbeurs. Vexpan heeft verzocht om het aantal parkeerplaatsen dat NEN 9120 adviseert niet te verhogen ten opzichte van de bestaande praktijk.

Lees meer

Sekswerkbedrijf als idee tijdelijke invulling parkeergarage Utrecht

Vanaf september 2025 is de gemeente Utrecht eigenaar van parkeergarage Paardenveld. Na 2035 gaan ze dit gebied opnieuw inrichten. De gemeente denkt nu na over de invulling van de parkeergarage, bijvoorbeeld een klein sekswerkbedrijf.

Lees meer

EasyPark Group neemt Flowbird over

EasyPark Group, aanbieder van digitale parkeer- en mobiliteitsoplossingen, heeft de Flowbird Group overgenomen. Deze maakt het verder digitaliseren van stedelijke mobiliteit mogelijk en draagt bij aan het verbeteren van de leefbaarheid in steden.

Lees meer

Normalisatie brandveiligheid: wat zijn de uitdagingen?

Normalisatie is in de praktijk een dynamisch proces dat vraagt om flexibiliteit en samenwerking. Wat zijn de specifieke issues als het gaat om brandveiligheid? Consultant NEN deelt de achtergronden, de stakeholders en de belangen.

Lees meer
1 5 6 7 8 9 29

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief