MAX Meldpunt besteedt aandacht aan de parkeerapp

Gepubliceerd op: 02 februari 2024

Parkeerkosten betalen? Niemand houdt ervan, maar het moet nu eenmaal. De tijd dat er op elke straathoek een parkeermeter stond is voorbij. Parkeerkosten betalen gaat steeds vaker via de mobiele telefoon, met de commerciële parkeerapp. Hoe handig is dat? Het consumentenprogramma MAX Meldpunt besteedt er aandacht aan.

 

De voordelen
Uw parkeerkosten voldoen met een parkeerapp vanuit uw droge auto en daarna direct naar uw bestemming wandelen is een voordeel. Het scheelt tijd dus tijd. En u krijgt elke maand een overzicht van uw uitgaven.

 

Ook is het handig, in geval van een onterechte parkeerboete, om te bewijzen dat u betaald heeft. In uw factuur staat precies waar u stond en hoelang. Het belangrijkste voordeel is dat u geld kunt besparen doordat u ‘slechts’ betaalt voor de tijd die u nodig heeft. Met de parkeerapp hoeft u niet van tevoren te bedenken voor hoe lang u wilt betalen.

 

De nadelen
Maar zijn er ook nadelen aan deze digitale systemen? Gratis is het gebruik van de apps nooit. Dat is begrijpelijk, want het zijn commerciële aanbieders. De kosten zijn echter niet hoog, u kunt zelf deels bepalen hoeveel extra het u kost. De verschillende aanbieders van de parkeerapps brengen ook diverse kosten mee, dus het is zaak u hierin te verdiepen.

 

Zo voorkomt u dat uw parkeeractie doorloopt
Het grootste nadeel van de parkeerapp is dat u niet moet vergeten hem weer uit te zetten als u wegrijdt. Als u dit wel vergeet, kan de rekening ongewenst hoog zijn. Dit zou u bij voorbaat al kunnen voorkomen, door bij het starten van de parkeeractie gelijk een eindtijd in te stellen. Maar dan moet u wel heel zeker zijn van dat tijdstip zijn.

 

Er zijn apps die tegen extra sms-kosten een waarschuwing sturen dat uw parkeerkosten nog doorlopen. Maar deze betaalde optie kunt u uitzetting via uw instellingen. De waarschuwing kan vaak ook gratis via de app of e-mail.

 

U kunt ook met een traditioneel geheugensteuntje zorgen dat u het zelf niet vergeet. Bijvoorbeeld een stuk kerstlint over uw stuur hangen op het moment dat u de app activeert en dwing u zelf bij weghalen van het lint uw parkeerapp weer uit te zetten. Als het echt onterecht is dat de parkeermeter doorliep, dus niet door uw eigen nalatigheid, dan kunt u bij uw parkeerapp en gemeente bezwaar maken tegen de boete.

 

Het programma besteedt verder aandacht aan de verschillende parkeerapps. De aspecten waarin deze verschillen en de combinatie met de laadpas.

 

> Lees verder op www.maxmeldpunt.nl 

 

Tags

Max Meldpunt parkeerapps verschillen

Meer nieuws

Expertteam: Zware personenauto’s in parkeergarages

Wat is het advies van het Vexpan Expertteam of zware personenauto's wel toegelaten mogen worden in parkeergarages?  

Lees meer

Kingspan Light + Air (KLA) nieuw lid Vexpan

Vexpan heet Kingspan Light + Air (KLA) welkom als nieuw lid van Platform voor Parkeren Nederland. KLA is een beursgenoteerd bedrijf en wereldwijd actief op verschillende gebieden zoals watermanagementsystemen, isolatiepanelen, glasdakconstructies, klimaatinstallaties en rookbeheersingssystemen.

Lees meer

Geef commentaar op concept NEN 9120: voor mensen met een beperking in een parkeergarage

De concept NEN 9120 over toegankelijkheid van gebouwen is een nieuwe norm voor voorzieningen voor mensen met een beperking. De commentaarronde voor deze norm die ook over parkeergarages gaat, is opgestart. Dit kan tot voor 15 juli 2024.

Lees meer

Update ontwikkelingen D-GPK: website, app en toolbox

Het digitaliseren van het GPK-parkeerrecht is een omvangrijk project van SHPV. Inmiddels heeft zij voor gemeenten en houders van een GPK een informatieve website, app en een toolbox ontwikkeld. Ook helpen zij mensen die minder digitaal vaardig zijn.

Lees meer

NEN 9120 helpt mensen met een beperking in een parkeergarage

De nieuwe norm NEN 9120, nu nog concept, lost een groot deel van de problemen op die mensen met een beperking ervaren in parkeergarages.

Lees meer

Den Haag krijgt 3.200 extra laadpunten voor elektrische auto’s

De gemeente Den Haag heeft het beheer en onderhoud van haar 5.400 openbare laadpunten ondergebracht bij Vattenfall InCharge. Zij breidt het netwerk met 1.600 laadpalen uit in de komende 4 jaar.

Lees meer
1 2 3 19

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief