Kosten parkeervergunning flink gestegen in diverse gemeenten
Mensen die een vergunning nodig hebben om hun auto in de buurt van hun woning te parkeren, betalen daarvoor vaak meer dan een paar jaar geleden.
In zes van de tien gemeenten met een parkeervergunninggebied zijn de kosten sinds 2021 gestegen. De prijs van een parkeervergunning verschilt sterk per gemeente. Dat blijkt uit een analyse van het ANP, dat voor alle gemeenten achterhaalde of bewoners op dit moment een parkeervergunning nodig hebben. De cijfers zijn vergeleken met die van 2021, toen het ANP dit onderzoek eveneens uitvoerde.
Dit jaar hebben 147 van de 342 gemeenten minstens één gebied waarvoor een parkeervergunning nodig is. Sommige gemeenten hebben meerdere vergunningszones met verschillende prijzen. In die gevallen is gekeken naar het jaartarief van de duurste parkeervergunning. Gemiddeld steeg het tarief van de duurste vergunning met bijna 9 procent.
Meer informatie
> Lees het hele artikel op de website van AutoWeek
> Bron: ANP
Meer nieuws
Onderzoek naar laadprofielen: inzicht in belasting stroomnet door effect slim laden EV's
Data-onderzoekers van ElaadNL hebben laadprofielen opgesteld die inzicht geven op welke wijze het stroomnet belast wordt door het laden van elektrische auto’s in 2030.
Lees meerOpen Innovatie Programma: TenneT op zoek naar the Holy Grail
De razendsnelle opkomst van o.a. elektrische auto’s hebben ertoe geleid dat het elektriciteitsnetwerk op springen staat. Het gebrek aan capaciteit is inmiddels zo groot dat TenneT de handen ineenslaat.
Lees meerParkeerwereld geschokt door onverwacht overlijden Eric Stuyfzand
Eric Stuyfzand, medeoprichter en partner van Spark, is plotseling overleden. De parkeerwereld is klein en vele Vexpan leden laten op LinkedIn weten hoe ook zij geschrokken zijn en meeleven. | In memoriam.
Lees meerEerste stap Egis naar nieuw parkeervergunningsysteem Amsterdam
Egis, de parkeerdienstverlener van de gemeente Amsterdam en Diemen, lanceert een nieuwe webpagina voor bezoekersparkeren. Onderdeel van het nieuwe Amsterdamse parkeervergunningsysteem.
Lees meerGebruikersgroep laadinfradata NDW van start
NDW start in 2023 met het realiseren van een ontsluiting van laadinfradata. Deze data geeft inzichten die nodig zijn voor beleidskeuzes rondom de energietransitie, elektrisch rijden en het gebruik van geplaatste laadpalen.
Lees meerSlimme laadpleinen breken door in Nederland
Laadpleinen waar groepen elektrische auto’s slim opgeladen worden, zijn definitief doorgebroken in Nederland. Dat is de conclusie van de Proeftuin Slimme Laadpleinen
Lees meerNog geen lid?
Word ook lid. Vele Vexpan voordelen:
- Gratis naar Vexpan Nationaal Parkeercongres
- Korting op diverse evenementen zoals de lunchbijeenkomsten
- Kennis delen, netwerk opbouwen, meedenken aan het jaarprogramma en ervaring opdoen