Kosten parkeervergunning flink gestegen in diverse gemeenten
Mensen die een vergunning nodig hebben om hun auto in de buurt van hun woning te parkeren, betalen daarvoor vaak meer dan een paar jaar geleden.
In zes van de tien gemeenten met een parkeervergunninggebied zijn de kosten sinds 2021 gestegen. De prijs van een parkeervergunning verschilt sterk per gemeente. Dat blijkt uit een analyse van het ANP, dat voor alle gemeenten achterhaalde of bewoners op dit moment een parkeervergunning nodig hebben. De cijfers zijn vergeleken met die van 2021, toen het ANP dit onderzoek eveneens uitvoerde.
Dit jaar hebben 147 van de 342 gemeenten minstens één gebied waarvoor een parkeervergunning nodig is. Sommige gemeenten hebben meerdere vergunningszones met verschillende prijzen. In die gevallen is gekeken naar het jaartarief van de duurste parkeervergunning. Gemiddeld steeg het tarief van de duurste vergunning met bijna 9 procent.
Meer informatie
> Lees het hele artikel op de website van AutoWeek
> Bron: ANP
Meer nieuws
Brandveiligheidsvoorschriften Bouwbesluit en Bbl vergeleken
Wat zijn de verschillen op brandveiligheidsgebied tussen het Bouwbesluit en het Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl)? En wat betekent dit voor de praktijk, voor het brandveiligheidsniveau in gebouwen?
Lees meerSamenwerking Vexpan-leden WPS en ParkBee
Door de integratie met WPS kunnen parkeerexploitanten parkeerplaatsen toevoegen aan het ParkBee platform en de gebruikers hiervan bereiken. Wat een stroom van verkeer naar de parkeerlocatie genereert.
Lees meerYellowbrick verbreedt parkeerdienstverlening samen met XXImo
Betalen voor parkeren op straat en parkeergarages met één geïntegreerde oplossing. Parkeerapp Yellowbrick en mobiliteitsspecialist XXImo sluiten de handen ineen.
Lees meerSnelladen niet populair bij ev-rijders
De helft van de EV-rijders maakt amper gebruik van snelladen. Om inzicht te krijgen in laadgedrag deed Vereniging Elektrische Rijders (VER) onderzoek naar ‘Laden langs de snelwegen’.
Lees meerLandelijke huisstijl voor herkenning deelhubs
Hoe herken je deelmobiliteithubs? Hoe wordt landelijk uniform het gebruik duidelijk? Speciaal hiervoor is een nieuwe landelijke identiteit ontwikkeld. Vaartsche Rijn in Utrecht heeft de primeur.
Lees meerWanneer functioneert e-auto als elektriciteitscentrale?
Hoe kan het dat moderne e-auto’s niet kunnen terugleveren, ondanks de grote belangen? Waarom heeft Europa nog altijd geen terugleverstandaard? In de Volkskrant maakt Bard van de Weijer een analyse.
Lees meerNog geen lid?
Word ook lid. Vele Vexpan voordelen:
- Gratis naar Vexpan Nationaal Parkeercongres
- Korting op diverse evenementen zoals de lunchbijeenkomsten
- Kennis delen, netwerk opbouwen, meedenken aan het jaarprogramma en ervaring opdoen