Kosten parkeervergunning flink gestegen in diverse gemeenten
Mensen die een vergunning nodig hebben om hun auto in de buurt van hun woning te parkeren, betalen daarvoor vaak meer dan een paar jaar geleden.
In zes van de tien gemeenten met een parkeervergunninggebied zijn de kosten sinds 2021 gestegen. De prijs van een parkeervergunning verschilt sterk per gemeente. Dat blijkt uit een analyse van het ANP, dat voor alle gemeenten achterhaalde of bewoners op dit moment een parkeervergunning nodig hebben. De cijfers zijn vergeleken met die van 2021, toen het ANP dit onderzoek eveneens uitvoerde.
Dit jaar hebben 147 van de 342 gemeenten minstens één gebied waarvoor een parkeervergunning nodig is. Sommige gemeenten hebben meerdere vergunningszones met verschillende prijzen. In die gevallen is gekeken naar het jaartarief van de duurste parkeervergunning. Gemiddeld steeg het tarief van de duurste vergunning met bijna 9 procent.
Meer informatie
> Lees het hele artikel op de website van AutoWeek
> Bron: ANP
Meer nieuws
Into the Great Wide Open maakt gebruik van deelauto’s voor emissieloos festival
Ruim 60.000 fossielvrije kilometers zijn gemaakt en 6.030 kilogram CO2-uitstoot bespaard door gebruik te maken van elektrische deelauto's tijdens het festival Into The Great Wide Open.
Lees meerSamenwerking Mobility Lab startups met eerste opdrachtgever
De zesde editie van Mobility Lab is succesvol afgesloten. Diverse startups testen met een eerste opdrachtgever hun innovaties op het gebied van mobiliteit.
Lees meerPartnerschap EasyPark en Riverty nu ook in Nederland
EasyPark Group breidt de samenwerking met strategische partner Riverty verder uit. Nederlandse appgebruikers betalen voortaan met automatische incasso via Riverty voor parkeren.
Lees meerPrijsbarrière elektrische auto wordt groter
Elektrisch rijden is in 2022 duurder geworden. Toch blijft elektrisch rijden nog altijd goedkoper dan rijden in een benzineauto. Dat blijkt uit de Elektrisch Rijden Monitor 2022 van de ANWB.
Lees meerDNB: Contant betalen te vaak niet mogelijk
De mate waarin ondernemers nog contant geld als betaalmiddel accepteren, verschilt sterk per branche. DNB vindt acceptatiegraad in parkeerbranche te laag.
Lees meerAutodelen is nu ook gemeengoed buiten de Randstad
Autodelen beperkt zich niet tot de Randstad of sterk stedelijke gebieden. Dat blijkt uit onderzoek van CROW onder 63 gemeenten. Van de 52 gemeenten die deelautobeleid hebben ontwikkeld, liggen er 25 buiten de Randstad.
Lees meerNog geen lid?
Word ook lid. Vele Vexpan voordelen:
- Gratis naar Vexpan Nationaal Parkeercongres
- Korting op diverse evenementen zoals de lunchbijeenkomsten
- Kennis delen, netwerk opbouwen, meedenken aan het jaarprogramma en ervaring opdoen