Kosten parkeervergunning flink gestegen in diverse gemeenten

Gepubliceerd op: 08 mei 2024

Mensen die een vergunning nodig hebben om hun auto in de buurt van hun woning te parkeren, betalen daarvoor vaak meer dan een paar jaar geleden.

 

In zes van de tien gemeenten met een parkeervergunninggebied zijn de kosten sinds 2021 gestegen. De prijs van een parkeervergunning verschilt sterk per gemeente. Dat blijkt uit een analyse van het ANP, dat voor alle gemeenten achterhaalde of bewoners op dit moment een parkeervergunning nodig hebben. De cijfers zijn vergeleken met die van 2021, toen het ANP dit onderzoek eveneens uitvoerde.

 

Dit jaar hebben 147 van de 342 gemeenten minstens één gebied waarvoor een parkeervergunning nodig is. Sommige gemeenten hebben meerdere vergunningszones met verschillende prijzen. In die gevallen is gekeken naar het jaartarief van de duurste parkeervergunning. Gemiddeld steeg het tarief van de duurste vergunning met bijna 9 procent.

 

Meer informatie
> Lees het hele artikel op de website van AutoWeek
> Bron: ANP

Tags

parkeervergunninggebied parkeervergunning ANP

Meer nieuws

DNB: Contant betalen te vaak niet mogelijk

De mate waarin ondernemers nog contant geld als betaalmiddel accepteren, verschilt sterk per branche. DNB vindt acceptatiegraad in parkeerbranche te laag.

Lees meer

Autodelen is nu ook gemeengoed buiten de Randstad

Autodelen beperkt zich niet tot de Randstad of sterk stedelijke gebieden. Dat blijkt uit onderzoek van CROW onder 63 gemeenten. Van de 52 gemeenten die deelautobeleid hebben ontwikkeld, liggen er 25 buiten de Randstad.

Lees meer

Dura Vermeer en BAM Infra vergroten hergebruik bouwmaterialen

Dura Vermeer en BAM Infra roepen grond-, weg- en waterbouwbedrijven op om DuSpot in gebruik te nemen. De softwareoplossing matcht vraag en aanbod van herbruikbare bouwmaterialen.

Lees meer

Veel foutparkeerders bon door meer controles met scanauto

Ruim 17.000 mensen ontvingen in 2022 een parkeerbon op de deurmat. Sinds de komst van de scanauto in Hoorn wordt er meer en nauwkeuriger gecontroleerd. Hun ervaringen.

Lees meer

BMW en gemeente Rotterdam helpen elektrische rijders

Met het pilotproject Charge & Repark proberen BMW en de gemeente Rotterdam elektrische rijders op een positieve manier te stimuleren om de laadpaal vrij te maken

Lees meer

Wat gaat Carbon-Based design betekenen voor architectenbureaus?

Hoe kunnen we bouwen met zo min mogelijk negatieve gevolgen en emissies verminderen? Dat is de kernvraag van het nieuwe rapport CarbonBased design – steps to zero.

Lees meer
1 50 51 52 53 54 72

Nog geen lid?

Word ook lid. Vele Vexpan voordelen:

  • Gratis naar Vexpan Nationaal Parkeercongres
  • Korting op diverse evenementen zoals de lunchbijeenkomsten
  • Kennis delen, netwerk opbouwen, meedenken aan het jaarprogramma en ervaring opdoen
Meer voordelen als lid