Interparking breidt laadcapaciteit in Haagse parkeergarage Museumkwartier fors uit

Gepubliceerd op: 01 maart 2022

In parkeergarage Museumkwartier te Den Haag is deze week het aantal laadplaatsen voor elektrische auto’s meer dan verdubbeld. De capaciteit is uitgebreid van 8 naar 20 plekken en wordt voorbereid om uiteindelijk 64 laadplaatsen te kunnen aanbieden. Deze uitbreiding is onderdeel van de strategie voor de komende jaren waarbij Interparking wil voorzien in de groeiende vraag naar elektrisch rijden en de vermindering van de impact op het milieu.

 

In 2022 wordt de laadcapaciteit in vier centrumlocaties voorbereid naar 200 laadplaatsen
Parkeergarage Museumkwartier is de eerste parkeervoorziening waarbij de laadcapaciteit is uitgebreid. Momenteel worden er voorbereidingen getroffen om de huidige capaciteit in de binnenstedelijke parkeergarages te verhogen. In Rotterdam gebeurt dit in parkeergarages Markthal (70) en Lijnbaan (30) en in Amsterdam in parkeergarage IJDock (32). Later dit jaar wordt de laadcapaciteit op nog eens acht extra locaties voorbereid op uitbreiding. Iwan Fernhout, vastgoedmanager bij Interparking Nederland: “In 2020 zagen wij al dat het aantal elektrische auto’s fors toenam en ook steeds meer particulieren een elektrische auto kochten. Om de voordelen van elektrisch rijden te benutten, moet je er uiteraard wel van op aan kunnen dat je de auto onderweg makkelijk kunt opladen”.

 

Parkeervoorzieningen voor elk type auto toegankelijk houden
Het streven van Interparking is om straks het ruimste laadaanbod in de stad te kunnen aanbieden en de parkeergarage voor iedereen toegankelijk te houden. Een nieuwe uitdaging die ontstaat, is dat onze laadplekken voor beide type auto’s kan worden gebruikt als de garage vol staat”, aldus Iwan. Om genoeg parkeercapaciteit te kunnen blijven bieden aan zowel de elektrische als de benzineauto wordt er een proef gestart met flexplekken. Dit houdt in dat er laadplekken in de garage worden gecreëerd waar zowel een elektrische auto als een benzineauto kan parkeren.

Tags

e-laden parkeergarage laadinfrastructuur

Meer nieuws

De Birò in Amsterdam: Van overlast naar toekomstperspectief

De gemeente Amsterdam heeft een plan geïmplementeerd om de Birò te weren van de stoep en met een kenteken een parkeervak in te krijgen.

Lees meer

Pieter Litjens CROW

Pieter Litjens is sinds januari 2019 algemeen directeur van het kennisplatform CROW. De redactie van Vexpansie is benieuwd naar zijn ervaringen. U hopelijk ook.

Lees meer

Parkeren aan de laadpaal?

Het Klimaatakkoord van het kabinet heeft ook zijn weerslag op onze dagelijkse mobiliteit. Volgens de plannen kunnen we over tien jaar alleen nog maar elektrische auto’s kopen. Maar wat vervangt dan onze wekelijkse tankbeurt waarbij we na een paar minuten weer 600 kilometer vooruit kunnen?

Lees meer

Vehicle-to-grid: Elektrische voertuigen als flexibele opslag in het elektriciteitsnet

Vehicle-to-grid (V2G) technologie stelt elektrische voertuigen in staat om ook elektriciteit terug te leveren aan het elektriciteitsnet. De flexibele capaciteit van de batterij helpt het net in balans te houden en levert geld op voor de eigenaar van de auto.

Lees meer

Elektrische voertuigen

De snelgroeiende markt voor elektrische voertuigen (EV's) vereist een overeenkomstige infrastructuur voor het opladen van de accu’s. Dit opladen moet natuurlijk gemakkelijk thuis, onderweg of bij bedrijven kunnen plaatsvinden..

Lees meer

Expertteam: Brandveiligheid in parkeergarages

Wat is het advies van het Expertteam aan het bestuur hoe met het thema 'Brandveiligheid in parkeergarages' om te gaan?  

Lees meer
1 15 16 17

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief