Interparking breidt laadcapaciteit in Haagse parkeergarage Museumkwartier fors uit
In parkeergarage Museumkwartier te Den Haag is deze week het aantal laadplaatsen voor elektrische auto’s meer dan verdubbeld. De capaciteit is uitgebreid van 8 naar 20 plekken en wordt voorbereid om uiteindelijk 64 laadplaatsen te kunnen aanbieden. Deze uitbreiding is onderdeel van de strategie voor de komende jaren waarbij Interparking wil voorzien in de groeiende vraag naar elektrisch rijden en de vermindering van de impact op het milieu.
In 2022 wordt de laadcapaciteit in vier centrumlocaties voorbereid naar 200 laadplaatsen
Parkeergarage Museumkwartier is de eerste parkeervoorziening waarbij de laadcapaciteit is uitgebreid. Momenteel worden er voorbereidingen getroffen om de huidige capaciteit in de binnenstedelijke parkeergarages te verhogen. In Rotterdam gebeurt dit in parkeergarages Markthal (70) en Lijnbaan (30) en in Amsterdam in parkeergarage IJDock (32). Later dit jaar wordt de laadcapaciteit op nog eens acht extra locaties voorbereid op uitbreiding. Iwan Fernhout, vastgoedmanager bij Interparking Nederland: “In 2020 zagen wij al dat het aantal elektrische auto’s fors toenam en ook steeds meer particulieren een elektrische auto kochten. Om de voordelen van elektrisch rijden te benutten, moet je er uiteraard wel van op aan kunnen dat je de auto onderweg makkelijk kunt opladen”.
Parkeervoorzieningen voor elk type auto toegankelijk houden
Het streven van Interparking is om straks het ruimste laadaanbod in de stad te kunnen aanbieden en de parkeergarage voor iedereen toegankelijk te houden. Een nieuwe uitdaging die ontstaat, is dat onze laadplekken voor beide type auto’s kan worden gebruikt als de garage vol staat”, aldus Iwan. Om genoeg parkeercapaciteit te kunnen blijven bieden aan zowel de elektrische als de benzineauto wordt er een proef gestart met flexplekken. Dit houdt in dat er laadplekken in de garage worden gecreëerd waar zowel een elektrische auto als een benzineauto kan parkeren.
Meer nieuws
Groot onderzoek naar transparante laadtarieven
Er komt een onderzoek naar de transparantie van laadtarieven voor elektrische auto’s bij de verschillende aanbieders in Nederland. Dat meldt BNR. Het onderzoek wordt uitgevoerd door het Nationaal Kennisinstituut Laadinfrastructuur (NKL).
Lees meerBijna de helft meer elektrische auto's op de weg dan in 2019
Er reden in 2020 43% meer elektrische auto’s op de weg dan in 2019. In totaal waren dat er 292.630. Van alle personenauto’s in het Nederlandse wagenpark was in 2020 3,2% elektrisch. In 2019 was dit
Lees meerElektrisch rijden: heeft accupakket verwisselen de toekomst?
In China is de Nio ET7 gepresenteerd. Binnen afzienbare tijd moet de elektrische sedan ook leverbaar worden met een verwisselbaar accupakket. Slim, maar heeft die technologie eigenlijk toekomst?
Lees meerNaar meer transparantie in de laadkosten
Elke keer dat een berijder zijn elektrische auto oplaadt bij een laadpunt, zijn daar kosten mee gemoeid. Het is voor de elektrische rijders lang niet altijd duidelijk wat er in specifieke gevallen moet worden betaald voor het laden.
Lees meerDifferentiëren in parkeertarieven
Een wetsvoorstel voor aanpassing van de Gemeentewet moet het differentiëren van parkeertarieven op basis van uitstoot binnenkort mogelijk maken. Doel is het stimuleren van elektrisch rijden, maar is dit voldoende effectief en wenselijk?
Lees meerDe Birò in Amsterdam: Van overlast naar toekomstperspectief
De gemeente Amsterdam heeft een plan geïmplementeerd om de Birò te weren van de stoep en met een kenteken een parkeervak in te krijgen.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.