Geen bekeuring voor Oekraïners die foutparkeren in grote steden

Gepubliceerd op: 06 april 2022

Auto’s met een Oekraïens nummerbord die foutgeparkeerd staan in de vier grote steden Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Utrecht krijgen daarvoor geen bekeuring. Het gaat om tijdelijke maatregelen om vluchtelingen voor de oorlog te ontzien.

 

In Rotterdam zijn de scanauto’s geprogrammeerd om Oekraïense nummerborden te negeren. De meeste mensen die met de auto komen, worden opgevangen in een sporthal in Zuid. Daar wordt ze uitgelegd dat ze gratis kunnen parkeren bij de P+R Beverwaard. Dus daar staan de meeste auto’s. Amsterdam stelt voor vluchtelingen uit Oekraïne parkeerplaatsen beschikbaar in elf parkeergarages door de hele stad. Voor auto’s met een Oekraïens nummerbord die op straat parkeren, geldt ’tot in ieder geval 1 mei, en eventueel langer afhankelijk van de situatie, een coulanceregeling’. In Den Haag zijn auto’s van Oekraïners welkom op het parkeerterrein van voetbalclub ADO Den Haag en mensen die door de stad een hotel toegewezen krijgen mogen de auto daar gratis neerzetten. Ook in Utrecht knijpen de handhavers een oogje toe als er een Oekraïens nummerbord op de auto zit. De stad laten deze auto’s in elk geval tot en met 30 april met rust.

 

> Lees het volledige artikel op rtlnieuws.nl

Tags

parkeren

Meer nieuws

Q-Park en Shell openen samen Mobility Hub in Den Haag

Parkeren, snelladen en verder bewegen in de stad op een elektrische (bak)fiets of scooter met een versie koffie of thee to go is nu wel heel gemakkelijk in Den Haag.

Lees meer

Keynote parkeercongres: ‘Parkeergedrag geen logische keuze’

Parkeren is een must! Maar hoe dan? Hoe kan je (parkeer)gedrag veranderen? Tijdens het Vexpan Nationaal Parkeercongres 2023 legt keynote spreker Anders Jansen van Flowresulting dit uit met aansprekende voorbeelden. Met vijf keer input voor in het voorhoofd.

Lees meer

Uitbreiding betaald parkeren gemeente Leiden

De gemeente Leiden breidt het betaald parkeren uit naar een aantal wijken. 'Met betaald parkeren kunnen we de parkeerdruk beter reguleren als er straks nieuwe huizen worden gebouwd in deze wijken.'

Lees meer

Sociaal bewogen parkeerbeleid

Donald Appleyard, professor aan de Berkeley Universiteit in Californië, heeft in 1969 samen met Mark Lintell een studie gepubliceerd over de invloed van verkeer op de leefbaarheid en kwaliteit van de stad.

Lees meer

Maximumtarief naheffingsaanslag parkeerbelastingen voor 2024

Het kostentarief dat gemeenten in rekening mogen brengen bij de naheffingsaanslag parkeerbelasting is voor 2024 vastgesteld op € 76,70 (was € 72,90).

Lees meer

Autoluw beleid gemeenten: doelen, effecten en rollen

De plek van de auto in steden verandert. Veel gemeenten voeren een autoluw beleid voor de (binnen)stad. Het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) onderzocht de redenen en de effecten van de diverse autoluwe maatregelen.

Lees meer
1 24 25 26 27 28 53

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief