Bouw twee extra verdiepingen parkeergarage Gouda klaar
Om de parkeerdruk in en rond het centrum te verminderen, heeft de P+R Stationsgarage bij het NS-station in Gouda twee extra verdiepingen gekregen. Het aantal plaatsen is daarmee gegroeid van 320 naar 400. Na een sluiting van een halfjaar is de garage nu weer open.
Op zaterdagen kost een dagkaart 5 euro, treinreizigers betalen 6 euro per dag bij gebruik van een ov-kaart. Bezoekers die slecht ter been zijn, moeten voorlopig rekening houden met een kapotte lift. Dit staat ook aangegeven op de slagboom en wordt volgens de gemeente zo snel mogelijk verholpen.
De uitbreiding geldt als een “creatieve oplossing”, aldus wethouder Thierry van Vugt, omdat is doorgebouwd op een bestaande garage. In plaats van een nieuwe bouwen in een compacte binnenstad. De parkeergarage is ook verduurzaamd. Het dak is voorzien van zonnepanelen, waardoor de garage grotendeels in zijn eigen energie voorziet en ook het naastgelegen stadhuis deels wordt gevoed.
Meer informatie
> Bron: lees meer op www.omroepwest.nl
> Gemeente Gouda, lid van Vexpan
Meer nieuws
Parkeervergunning Utrecht duurste van Nederland
Vereniging Eigen Huis onderzocht de prijs voor een gemeentelijke parkeervergunning in stadscentra, vaak de duurste parkeerzone.
Lees meerWethouder Amsterdam: 'P+R-terreinen moeten kostenneutraal worden'
De P+R-terreinen zijn voor de gemeente Amsterdam nu niet 'kostenneutraal' en moeten dat wel worden. De tarieven worden aangepast.
Lees meerPilot gemeente Den Haag met vast dagtarief parkeren
Gemeente Den Haag wil bewonersparkeren mogelijk maken en start per 1 mei 2023 met de pilot fiscaal vergunninghoudersparkeren. Lees hier het raadsbesluit.
Lees meerVan blauwe zone naar reductiezone
Het invoeren van betaald parkeren in plaats van blauwe zones kan een effectieve manier zijn om de handhavingsmogelijkheden te vergroten, de parkeerdruk te verminderen en de beschikbare parkeerruimte beter te benutten.
Lees meerSlimme kentekenherkenning voor milieubewuste gedifferentieerde parkeertarieven
Door kentekenherkenning te koppelen aan de databases van het RDW, wordt bij de slagboom bepaald dat uitstootvrije voertuigen minder betalen voor parkeren. Of minder plek is voor vervuilende voertuigen.
Lees meerAutoluwe woonwijken: hoe regel je het parkeren?
Als de wens bestaat om de auto minder te faciliteren en in minder parkeerplaatsen te voorzien, dan kan dat in een bestemmingsplan worden verankerd op voorwaarde dat dit in overeenstemming is met geldend beleid dan wel een goede onderbouwing van een afwijking daarvan.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.