Expertteam: Ad hoc laden voor VU-VUmc
Parkeerbedrijf VU-VUmc exploiteert het parkeren van de Vrije Universiteit en het Amsterdam AMC locatie VUmc in het Kenniskwartier Zuidas Amsterdam. Zij heeft een vraag aan het Vexpan Expertteam hoe het zit met ad hoc elektrisch laden.
Vraag aan Vexpan Expertteam
“Wij bieden bestuurders van EV de mogelijkheid de auto te laden tijdens de parkeertransactie. (53 palen verdeeld over drie garages). Nu hoorden wij dat er een verplichting is tot ad hoc laden. Wat mij niet geheel duidelijk wordt, is wat dit nu betekent voor een kleine exploitant die zelf heeft geïnvesteerd in de laadinfrastructuur en via een provider de stroomkosten afrekent.”
Antwoord aan VU-VUmc
– Ad hoc laden moet mogelijk zijn
– Wijze van ad hoc laden is afhankelijk van de CPO
– Ontwikkeling richting pin betaling
– Ook inzicht in de kosten is verplicht
Lees hier het hele antwoord met toelichting van het Expertteam.
Bekijk meer artikelen
Infographic Veilig parkeren en laden elektrische voertuigen
Er komen steeds meer elektrisch aangedreven auto’s in Nederland. Om veilig parkeren en laden van deze voertuigen in parkeergarages mogelijk te maken is een infographic opgesteld
Lees meerHoe een gestroomlijnde aanpak een complexe transitie in goede banen kan leiden
De wereld om ons heen verandert. Zo ook de kijk op parkeren. In veel steden zijn om die reden grote gemeentelijke transities naar digitale parkeerketens gaande. Dergelijke veranderingen staan of vallen met een gedegen ingericht proces.
Lees meerElaadNL kennis en innovatie om groei elektrisch rijden te ondersteunen
Sinds de intrede van elektrische auto’s in Nederland in 2009 is ElaadNL actief. Maar wat is hun rol nu precies? We enkele vragen aan twee medewerkers van ElaadNL: Nazir Refa (Senior data analist) en Daan Hammer (Projectmanager marktontwikkeling).
Lees meerMobiliteitshubs en de parkeersector
Mobiliteitshubs staan volop in de belangstelling, en kunnen kansen bieden voor beleidsmakers en andere stakeholders. Het KiM heeft onderzocht wat de potentie van hubs is, en welke succesvoorwaarden daarbij
Lees meerParkeerstrategie Den Haag 2021 – 2030
Op 15 juli 2021 is nieuw parkeerbeleid voor de gemeente Den Haag aangenomen in de gemeenteraad, ‘de Parkeerstrategie Den Haag 2021-2030’. Wat zijn de uitgangspunten hoe hangt dit samen met nieuwe autoparkeernormen en een nieuw uitvoeringsprogramma Parkeren, Deelmobiliteit en Mobiliteitshubs.
Lees meerBeter passende parkeernormen voor woningen
In Nederland is tot 2035 behoefte aan driekwart miljoen extra woningen. Om dit te bereiken is het noodzakelijk dat investeringen door beleggers, ontwikkelaars en corporaties rendement opleveren dan wel binnen financiële kaders blijven; dit voor een sluitende businesscase.
Lees meerStel ook je vraag aan het Expertteam
Heb je ook een inhoudelijke vraag? Leg deze voor aan het Vexpan Expertteam via info@vexpan.nl.