ParkBee viert jubileum met 250ste locatie in Nederland

Gepubliceerd op: 06 mei 2021

Het parkeerplatform ParkBee bestaat deze maand vijf jaar en viert dit jubileum met het openen van de 250ste Nederlandse parkeerlocatie. In 2016 betrad ParkBee de ‘traditionele parkeermarkt’ met de eerste locaties ParkBee Zeeheld in Den Haag, Botersloot in Rotterdam en ParkBee Overtoom in Amsterdam.

 

Het platform is ontstaan vanuit het gebrek aan beschikbare parkeergelegenheid in combinatie met onbenutte parkeerplekken bij bijvoorbeeld hotels en kantoren. Inmiddels heeft ParkBee in Nederland 250 locaties, en is sinds 2017 ook in het VK met 42 locaties en heeft na vijf jaar nog steeds dezelfde missie: zoveel mogelijk ruimte vrij te spelen op straat.

 

Werner Paul Boerma (CEO): ‘In de afgelopen 5 jaar heeft ParkBee als parkeerplatform het fundament gelegd voor een oplossing van de parkeerproblematiek in grote steden. Het vinden van een parkeerplek is lastig, kost veel tijd en parkeren zelf is duur. Terwijl er bij vastgoedeigenaren substantiële parkeergelegenheid beschikbaar is. Door deze te benutten creëren we kansen voor de stad, bewoners, bezoekers en vastgoedeigenaren. Auto’s kunnen steeds meer uit het straatbeeld verdwijnen.

 

Door middel van systeemintegraties en innovatieve datatechnologie maken wij de connectie tussen automobilist en omgeving. Zo zorgen we ervoor dat de automobilist sneller een betaalbare parkeerplek vindt. Na onze successen in Nederland en het Verenigd Koninkrijk, zijn we hard bezig door te groeien tot het leidende techplatform in Europa en daarmee in potentie een van de succesvolle Nederlandse techbedrijven.’

 

Slim parkeren altijd binnen handbereik

Mede via partners zoals bijvoorbeeld Parkmobile, Yellowbrick, ANWB, Tranzer en RingGo heeft ParkBee inmiddels toegang tot miljoenen gebruikers in Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Voor de automobilist heeft dit veel gebruiksvoordelen. Zo kun je bijvoorbeeld in de Parkmobile of Yellowbrick app toegang krijgen tot een ParkBee locatie of via Google Maps en Waze automatisch zo snel mogelijk naar een parkeergelegenheid navigeren vlakbij je bestemming.

 

Het scheelt tijd en onnodig verkeer door direct naar een parkeerplaats te navigeren. ‘En dat is nog maar het begin,’ aldus Boerma. ‘Met onze datatechnologie weten we waar de parkeerdruk hoog is – of zal zijn – en kunnen we met verschillende parkeerproducten altijd het juiste aanbod doen aan gebruikers. Door ons directe en internationale netwerk in de steden vind je altijd een locatie dichtbij jouw bestemming, je reserveert een parkeerplek vooraf of opent direct de slagboom via je favoriete app.’

 

> Meer informatie over Parkbee

Tags

datatechnologie app parkeerplatform

Meer nieuws

Parkeervisie gemeente Enschede: flexibiliteit en verlagen parkeerdruk

De gemeente Enschede heeft de parkeervisie vastgesteld. Daarin staat hoe ze in de toekomst willen omgaan met autoparkeren in Enschede. 

Lees meer

Q-Park en Shell openen samen Mobility Hub in Den Haag

Parkeren, snelladen en verder bewegen in de stad op een elektrische (bak)fiets of scooter met een versie koffie of thee to go is nu wel heel gemakkelijk in Den Haag.

Lees meer

Keynote parkeercongres: ‘Parkeergedrag geen logische keuze’

Parkeren is een must! Maar hoe dan? Hoe kan je (parkeer)gedrag veranderen? Tijdens het Vexpan Nationaal Parkeercongres 2023 legt keynote spreker Anders Jansen van Flowresulting dit uit met aansprekende voorbeelden. Met vijf keer input voor in het voorhoofd.

Lees meer

Opleidingsprogramma Slim en Groen Onderweg van start

Het opleidingsprogramma Slim en Groen Onderweg is van start. Vijftien deelnemers laten zich omscholen tot adviseur in de slimme mobiliteit. Met als doel om aan het eind van het traject een baan in deze sector te vinden.

Lees meer

Uitbreiding betaald parkeren gemeente Leiden

De gemeente Leiden breidt het betaald parkeren uit naar een aantal wijken. 'Met betaald parkeren kunnen we de parkeerdruk beter reguleren als er straks nieuwe huizen worden gebouwd in deze wijken.'

Lees meer

Aanbieders van autodelen bundelen krachten in nieuwe coalitie

Aanbieders van autodelen lanceren de Coalitie van Deelauto-aanbieders (CvD). Het doel van deze samenwerking is het bevorderen van het gesprek tussen de sector, ambtenaren, politici en experts over beleid dat nodig is om de potentie van autodelen waar te maken.

Lees meer
1 39 40 41 42 43 74

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief