Orange Charging nieuw lid Vexpan

Gepubliceerd op: 10 maart 2022

Orange Charging is met ingang van 1 maart 2022 lid geworden van Vexpan. Orange Charging is een partner voor laadoplossingen in diverse sectoren. Van enkele laders in parkeergarages tot grote laadpleinen en snellaadlocaties. Naast de verkoop van laadvoorzieningen hebben zij ook een exploitatie concept.

 

“Concreet betekent dit concept dat parkeerplaatsen ter beschikking worden gesteld en dat wij voor onze rekening en risico investeren en exploiteren. Deze laatste vorm van dienstverlening voeren wij o.a. uit in segmenten als overheid, recreatie, VvE, Retail en Vastgoed. We leveren alle laders uit onze eigen voorraad en werken met een vast installatieteam waardoor we flexibel zijn en onze klanten maximaal kunnen ontzorgen.”

 

Orange Charging werkt met laadoplossingen van het merk Ecotap. Als één van de eersten heeft Ecotap zich gericht op de markt van laadoplossingen. Een continue doorontwikkeling heeft ervoor gezorgd dat Ecotap laadoplossingen tot de besten in de markt behoren. Het van oorsprong Nederlandse bedrijf beschikt over het keurmerk Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO), met aandacht voor de bijdrage aan de werkgelegenheid voor mensen met een kwetsbare arbeidspositie. “Wij zijn als Orange Charging trots dat wij met Ecotap mogen samenwerken.”

 

Waarom is Orange Charging lid geworden van Vexpan?
“In de afgelopen jaren hebben wij succesvol een aantal projecten afgerond op grote Orange Charging parkeervoorzieningen. Voorbeelden hiervan zijn laadpleinen bij winkelcentra (bijvoorbeeld Marlo Center Beverwijk), vakantieparken (bijvoorbeeld Center Parcs in Nederland, België en Duitsland) en Overheid (bijvoorbeeld alle parkeergarages en transferia in opdracht van de Gemeente ‘s-Hertogenbosch). In deze projecten is Orange Charging bereid om te investeren en hiermee de andere partij(en) te ontzorgen.”

Energietransitie
“Wij zijn ervan overtuigd dat de energietransitie een weg gaat worden waarin nog vele koerscorrecties zullen worden gemaakt. De ontwikkelingen gaan razendsnel en alle zeilen zullen moeten worden bijgezet om aan de klimaatdoelstellingen te voldoen. Eén ding is zeker, elektrisch rijden is enorm in opkomst en is de weg om aan de klimaatdoelstellingen op de korte termijn te voldoen. Met deze wetenschap zouden wij graag veel willen leren van de expertise van andere leden, mee willen denken over toekomstige oplossingen en uiteraard is ons doel om voor een aantal leden een “preferred” supplier te worden als leverancier van laders of als exploitatiepartner.”

 

Meer weten?
Neem contact op met Eric van Voorthuizen, Commercieel Manager, Orange Charging via

eric.vanvoorthuizen@orangecharging.com of

+31 (0)85 105 47 50

 

Tags

verenigingsnieuws nieuw lid laadvoorzieningen

Meer nieuws

100 aangesloten gemeenten na 10 jaar SHPV en op naar 1 NPVR

Het SHPV (Servicehuis Parkeer-en Verblijfsrechten) is op 22 juni 2010 als coöperatie van en voor gemeenten opgericht, met als doel het marktneutraal faciliteren van een landelijke voorziening voor het vastleggen en ontsluiten van parkeer-en verblijfsrechten

Lees meer

Vehicle-to-grid: Elektrische voertuigen als flexibele opslag in het elektriciteitsnet

Vehicle-to-grid (V2G) technologie stelt elektrische voertuigen in staat om ook elektriciteit terug te leveren aan het elektriciteitsnet. De flexibele capaciteit van de batterij helpt het net in balans te houden en levert geld op voor de eigenaar van de auto.

Lees meer

VERVOLG uit Vexpansie nr. 1 2020 Lessen uit de instorting van een parkeergarage

Bijna gelijktijdig met het verschijnen van Vexpansie 2020 #1 werden nieuwe inzichten gepubliceerd naar aanleiding van het onderzoek naar de instorting van de parkeergarage bij Eindhoven Airport. In dit artikel wordt hierop ingegaan.

Lees meer

Rechter aanvaardt flexibele parkeernormen met MaaS

De Hoge Raad heeft een streep gehaald door de fiscale handhaving van parkeerduurbeperking. Als je geen belasting mag betalen kun je ook geen naheffingsaanslag opleggen.

Lees meer

Parkeeroplossing in strijd met parkeerbeleid

Een omgevingsvergunning voor een nieuwbouw­complex gaat tot twee keer toe onderuit, terwijl er niet één maar zelfs twee parkeeroplossingen zouden zijn. Dat het toch misgaat, komt – helaas – door een formele reden, zo blijkt. Onnodig, zo lijkt het. Wat ging er fout en welke oplossingen zijn er?

Lees meer

Parkeren op nummer 1 publieksreacties gemeenten

Veel van de publieksreacties richting Nederlandse gemeenten gaan over parkeren en parkeervergunningen. Nederlandse gemeenten zien tegelijkertijd veel ruimte voor verbetering van de afhandeling van publieksreacties. Dit blijkt uit de eerste ‘Benchmark afhandeling publieksreacties’, uitgevoerd in najaar 2019 door DTV Consultants.

Lees meer
1 69 70 71 72 73

Nog geen lid?

Word ook lid. Vele Vexpan voordelen:

  • Gratis naar Vexpan Nationaal Parkeercongres
  • Korting op diverse evenementen zoals de lunchbijeenkomsten
  • Kennis delen, netwerk opbouwen, meedenken aan het jaarprogramma en ervaring opdoen
Meer voordelen als lid