Maximumtarief naheffingsaanslag parkeerbelastingen voor 2024

Gepubliceerd op: 29 september 2023

Het kostentarief dat gemeenten in rekening mogen brengen bij de naheffingsaanslag parkeerbelasting is voor 2024 vastgesteld op € 76,70 (was € 72,90). De verhoging is op basis van de consumentenprijsindex april 2023 (126,01) ten opzichte van die van april 2022 (119,81). De uitkomst is afgerond op het dichtstbijzijnde veelvoud van 10 eurocent.

 

Artikel 3, eerste lid, van het Besluit gemeentelijke parkeerbelastingen bevat het maximale bedrag dat gemeenten in rekening mogen brengen voor de kosten die zijn gemoeid met het opleggen van een naheffingsaanslag parkeerbelasting. Dat bedrag wordt op basis van artikel 3, tweede lid, van dat besluit, bij ministeriële regeling gewijzigd per 1 januari van elk jaar als de consumentenprijsindex, geldend voor de maand april van het voorafgaande jaar, daartoe aanleiding geeft. Het bedrag wordt afgerond op het dichtstbijzijnde veelvoud van 10 eurocent en vóór 1 september van het voorafgaande jaar bekend gemaakt.1 Met deze regeling is het maximumbedrag per 1 januari 2024 vastgesteld. Overeenkomstig artikel 3, tweede lid, van het Besluit gemeentelijke parkeerbelastingen is het bedrag vóór 1 september 2023 bekendgemaakt.

 

Meer informatie
> Bron: Staatscourant 

 

Tags

gemeente parkeerbelasting naheffing

Meer nieuws

Gebruik CBS-microdata bij passende parkeernorm

Bij het opstellen van gemeentelijke parkeernormen moet er sprake zijn van goed onderbouwd maatwerk. Frank Aalbers van Goudappel. vertelt over het gebruik van CBS-microdata

Lees meer

Tips: bescherming tegen cyberaanval parkeergarages

Bijna dagelijks komt in het nieuws dat grote bedrijven worden gehackt. Ook parkeergarages kunnen te maken krijgen met cybercriminaliteit. Ethisch hacker

Lees meer

Hoe een gestroomlijnde aanpak een complexe transitie in goede banen kan leiden

De wereld om ons heen verandert. Zo ook de kijk op parkeren. In veel steden zijn om die reden grote gemeentelijke transities naar digitale parkeerketens gaande. Dergelijke veranderingen staan of vallen met een gedegen ingericht proces.

Lees meer

Parkeerstrategie Den Haag 2021 – 2030

Op 15 juli 2021 is nieuw parkeerbeleid voor de gemeente Den Haag aangenomen in de gemeenteraad, ‘de Parkeerstrategie Den Haag 2021-2030’. Wat zijn de uitgangspunten hoe hangt dit samen met nieuwe autoparkeer­normen en een nieuw uitvoeringsprogramma Parkeren, Deelmobiliteit en Mobiliteitshubs.

Lees meer

Beter passende parkeer­normen voor woningen

In Nederland is tot 2035 behoefte aan driekwart miljoen extra woningen. Om dit te bereiken is het noodzakelijk dat investeringen door beleggers, ontwikkelaars en corporaties rendement opleveren dan wel binnen financiële kaders blijven; dit voor een sluitende businesscase.

Lees meer

Parkeren doet ertoe!

Hoe kunnen we parkeermanagement nauwer aansluiten aan het stedelijk mobiliteitsbeleid? Die vraag behandelt het Europees onderzoeksproject Park4SUMP

Lees meer
1 43 44 45 46 47 53

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief