Gouda legt vier scenario’s betaald parkeren voor aan inwoners
De gemeente Gouda gaat eind oktober vier scenario’s voor invoering van betaald en vergund parkeren voorleggen aan de inwoners van Korte Akkeren en Kort Haarlem. Deze raadpleging moet een advies opleveren waar het college en de gemeenteraad verder over in gesprek gaan. Ook een gefaseerde invoering – beginnen waar de parkeerdruk het hoogst is – is een optie die besproken wordt met de raad.
In de scenario’s zijn vier varianten van parkeertijden en -tarieven uiteengezet. Deze scenario’s zijn tot stand gekomen samen met de meedenkpanels, waarin wijkbewoners zaten. “We hebben de wensen van bewoners meegenomen en willen nu in de wijken ophalen welk scenario een brede voorkeur heeft”, licht wethouder Jan Kees Oppelaar toe. “In alle scenario’s hebben we de tarieven voor bewoners en hun bezoekers zo laag mogelijk gehouden, zoals toegezegd tijdens de bewonersavonden.”
De volgende vier scenario’s worden aan inwoners voorgelegd:
1. Altijd (24/7) betaald en vergund parkeren, waarbij de eerste parkeervergunning voor bewoners € 45,- per jaar kost en de tweede € 90,- per jaar;
2. Altijd (24/7) betaald en vergund parkeren, waarbij de eerste en tweede parkeervergunning € 56,- per jaar kost;
3. Van maandag t/m vrijdag van 16:00 tot 24:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 24:00 uur betaald en vergund parkeren, waarbij de eerste parkeervergunning € 50,- per jaar kost en de tweede € 100,- per jaar;
4. Van maandag t/m vrijdag van 16:00 tot 24:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 24:00 uur betaald en vergund parkeren, waarbij de eerste en tweede parkeervergunning € 62,- per jaar kost.
Bij alle scenario’s geldt een tarief voor betaald parkeren voor externen van € 3,- per uur en een tarief voor parkeren van bezoekers van bewoners van € 0,40 per uur, uitgezonderd de parkeerterreinen Klein Amerika en Schouwburgplein.
Lees het artikel verder op de website van het Gouds Dagblad
Meer informatie:
> Bron: Gouds Dagblad
Meer nieuws
Nieuwe impuls persoonlijke beleving parkeren
Communicatie is een belangrijk onderdeel in de efficiënte en optimale klantbeleving bij parkeerders. Interparking Boulevard voorziet de entree van de parkeergarage de Scheidt & Bachmann entervo.signs
Lees meerBolt biedt Enschede elektrische deelfietsen met alcoholslot
Mobiliteitsplatform Bolt kiest voor Enschede met de start van het aanbieden van elektrische deelfietsen in Nederland. Bijzonder detail: de fietsen zijn voorzien van een alcoholslot. Een van de veiligheidsmaatregelen dat het bedrijf uit Estland biedt.
Lees meerHet ongemak van de Shared Space
Amsterdam heeft een tweede shared space aangelegd bij het Centraal Station. Een opvallend bericht na het nieuws in 2020 dat gemeente Den Haag juist stopt met shared space.
Lees meerPostNL pakketautomaten in Q-Park parkeergarages
Parkeergarages worden steeds meer tot mobiliteitshubs ontwikkeld. PostNL en Q-Park plaatsen pakketautomaten in parkeergarages om extra gemak te bieden.
Lees meerHellingspercentages en overgangsbogen bij (stallings) garages
Hellingbanen zijn vaak van grote invloed op het ontwerp van een parkeergarage. Omdat het wagenpark zich verder ontwikkelt, is het belangrijk om na te gaan of de geldende richtlijnen nog adequaat zijn.
Lees meerElektrisch vervoer en brandveiligheid: trends, issues en toekomst
De energietransitie betekent dat er steeds meer elektrische voertuigen in gebruik zijn. Daarmee ontstaan allerlei risico’s voor brandveiligheid. De actuele ontwikkelingen en de opgaven voor brandpreventie.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.