Gemeente Veenendaal lijdt geen verlies meer op betaald parkeren

Gepubliceerd op: 25 september 2025

Het jarenlange verlies dat de gemeente Veenendaal leed, kwam omdat de gemeente in het begin van deze eeuw drie parkeergarages liet bouwen, in de hoop daar geld mee te verdienen. Maar er staan te weinig auto’s in de garages om de bouwkosten terug te verdienen. Met op straat parkeren verdient Veenendaal wel geld, maar niet voldoende om het tekort weg te werken. En dus nam zij maatregelen. Dit is te lezen in de Gelderlander / AD

 

Het ziet er een stuk beter uit nadat Veenendaal vorig jaar een aantal maatregelen nam. Met name de dagkaarten werden een stuk duurder en bewoners van het centrum betalen 25 euro meer per jaar voor hun parkeervergunning als ze hun auto op straat willen parkeren. Die laatste maatregel levert jaarlijks 60.000 euro op. Lees verder.

 

Meer informatie
> Bron: Gelderlander / AD.

Tags

gemeente Veenendaal betaald parkeren beleid

Meer nieuws

Onderzoek in De Telegraaf: daling drukte koopavond

Er is een onderzoek uitgevoerd naar de drukte van de koopavond op donderdag en op vrijdag. De daling wordt ook betrokken bij het opstellen van de nieuwe kencijfers door het CROW. 

Lees meer

Wereldhave nieuw lid Vexpan

Vexpan heet Wereldhave welkom als nieuw lid van Platform voor Parkeren Nederland. Wereldhave is een beursgenoteerd bedrijf met een sterke focus op winkelcentra.

Lees meer

Evolutie van Verkeersinformatie: Real Time Traffic Information (RTTI) Sleutel tot Slimme Mobiliteit

Op 1 januari 2025 gaat de herziene Europese RTTI-verordening (Real-Time Traffic Information) in.

Lees meer

Geen toekomst meer voor personenauto's op waterstof

Het doek lijkt definitief te vallen voor de personenauto op waterstof. Zelfs de grootste ambassadeur Toyota verlegt zijn koers naar bestelauto’s, vrachtauto's en bussen. Zo is te lezen in het AD.

Lees meer

Samenwerkingsovereenkomst Regionale Aanpak Laadinfrastructuur vernieuwd

Staatssecretaris Vivianne Heijnen, gedeputeerden, wethouders en netbeheerders hebben de vernieuwde samenwerkingsovereenkomst voor de regionale uitrol van laadpunten voor elektrische auto's vernieuwd.

Lees meer

Te brede auto’s en te smalle parkeervakken

Het Noorse onderzoeksinstituut SINTEF beveelt aan om parkeervakken breder te maken. Aanleiding daartoe is  de toegenomen breedte van auto’s en het toenemend aantal conflicten over parkeren.

Lees meer
1 13 14 15 16 17 29

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief