Geen bekeuring voor Oekraïners die foutparkeren in grote steden

Gepubliceerd op: 06 april 2022

Auto’s met een Oekraïens nummerbord die foutgeparkeerd staan in de vier grote steden Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Utrecht krijgen daarvoor geen bekeuring. Het gaat om tijdelijke maatregelen om vluchtelingen voor de oorlog te ontzien.

 

In Rotterdam zijn de scanauto’s geprogrammeerd om Oekraïense nummerborden te negeren. De meeste mensen die met de auto komen, worden opgevangen in een sporthal in Zuid. Daar wordt ze uitgelegd dat ze gratis kunnen parkeren bij de P+R Beverwaard. Dus daar staan de meeste auto’s. Amsterdam stelt voor vluchtelingen uit Oekraïne parkeerplaatsen beschikbaar in elf parkeergarages door de hele stad. Voor auto’s met een Oekraïens nummerbord die op straat parkeren, geldt ’tot in ieder geval 1 mei, en eventueel langer afhankelijk van de situatie, een coulanceregeling’. In Den Haag zijn auto’s van Oekraïners welkom op het parkeerterrein van voetbalclub ADO Den Haag en mensen die door de stad een hotel toegewezen krijgen mogen de auto daar gratis neerzetten. Ook in Utrecht knijpen de handhavers een oogje toe als er een Oekraïens nummerbord op de auto zit. De stad laten deze auto’s in elk geval tot en met 30 april met rust.

 

> Lees het volledige artikel op rtlnieuws.nl

Tags

parkeren

Meer nieuws

Expertteam: Is in een parkeergarage de wegenverkeerswet van toepassing

Wouter van Boggelen Tender manager, IP Parking B.V. heeft naar aanleding van een case bij een van hun klanten deze aan het Vexpan Expertteam voorgelegd.  

Lees meer

Parkeervergunning Utrecht duurste van Nederland

Vereniging Eigen Huis onderzocht de prijs voor een gemeentelijke parkeervergunning in stadscentra, vaak de duurste parkeerzone.

Lees meer

Wethouder Amsterdam: 'P+R-terreinen moeten kostenneutraal worden'

De P+R-terreinen zijn voor de gemeente Amsterdam nu niet 'kostenneutraal' en moeten dat wel worden. De tarieven worden aangepast.

Lees meer

Pilot gemeente Den Haag met vast dagtarief parkeren

Gemeente Den Haag wil bewonersparkeren mogelijk maken en start per 1 mei 2023 met de pilot fiscaal vergunninghoudersparkeren. Lees hier het raadsbesluit.

Lees meer

Van blauwe zone naar reductiezone

Het invoeren van betaald parkeren in plaats van blauwe zones kan een effectieve manier zijn om de handhavingsmogelijkheden te vergroten, de parkeerdruk te verminderen en de beschikbare parkeerruimte beter te benutten.

Lees meer

Slimme kentekenherkenning voor milieubewuste gedifferentieerde parkeertarieven

Door kentekenherkenning te koppelen aan de databases van het RDW, wordt bij de slagboom bepaald dat uitstootvrije voertuigen minder betalen voor parkeren. Of minder plek is voor vervuilende voertuigen.

Lees meer
1 10 11 12 13 14 35

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief