Gebruikersgroep laadinfradata NDW van start

Gepubliceerd op: 03 januari 2023

In opdracht van de G4, MRA-E en de NAL-regio’s (Nationale Agenda Laadinfra) start NDW in 2023 met het realiseren van een ontsluiting van laadinfradata. Deze data geeft de partners de inzichten die nodig zijn voor beleidskeuzes rondom de energietransitie, elektrisch rijden en het gebruik van geplaatste laadpalen.

 

Deze inzichten helpen de aangesloten partijen de ambitie te realiseren om in 2030 voldoende openbare laadpalen beschikbaar te hebben waarbij er voor iedere 4 elektrische voertuigen een openbare laadpaal beschikbaar is. Daarnaast legt deze data de basis voor verdere innovatie op het gebied van mobiliteit en de energietransitie, en zo mogelijk ook voor het beter bedienen van de logistieke sector met goede data en infrastructuur om zoveel mogelijk zero emissieritten te realiseren. Kortom, een volledige nieuwe datasoort erbij.

 

Meer informatie
> Bron: NDW

Tags

e-laden elektrisch rijden laadinfrastructuur data

Meer nieuws

Open Innovatie Programma: TenneT op zoek naar the Holy Grail 

De razendsnelle opkomst van o.a. elektrische auto’s hebben ertoe geleid dat het elektriciteitsnetwerk op springen staat. Het gebrek aan capaciteit is inmiddels zo groot dat TenneT de handen ineenslaat.

Lees meer

Microcar

Er is sinds begin 2022 een elektrische microcar op de markt die een serieus alternatief is voor de auto.

Lees meer

Gebruikersgroep laadinfradata NDW van start

NDW start in 2023 met het realiseren van een ontsluiting van laadinfradata. Deze data geeft inzichten die nodig zijn voor beleidskeuzes rondom de energietransitie, elektrisch rijden en het gebruik van geplaatste laadpalen.

Lees meer

Slimme laadpleinen breken door in Nederland

Laadpleinen waar groepen elektrische auto’s slim opgeladen worden, zijn definitief doorgebroken in Nederland. Dat is de conclusie van de Proeftuin Slimme Laadpleinen

Lees meer

Elektrisch rijden in 2050: een nieuwe prognose van ElaadNL

Eind 2021 heeft E-laad een Outlook uitgebracht waarin wordt ingegaan op het perspectief voor het elektrisch rijden voor een verdere toekomst en heeft daarbij gekeken naar de ontwikkeling tot het jaar 2050.

Lees meer

Elektrisch of waterstof?

Maatregelen tegen klimaatverandering, luchtverontreiniging en terugdringing van fossiele brandstoffen hebben tot gevolg dat de auto met verbrandingsmotor zijn langste tijd heeft gehad. Alternatieven voor de toekomst zijn enerzijds (volledig) elektrische auto’s, en anderzijds waterstofauto’s.

Lees meer
1 6 7 8 9 10 17

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief