'Opladen elektrische voertuigen steeds meer op werk'
E-mobility specialist CTEK voorspelt een aanzienlijke groei in het laden van elektrische voertuigen (EV’s) op bestemmingen zoals kantoren en andere werkplekken. Deze trend naar laden op de plaats van bestemming wordt ondersteund door een recent YouGov/CTEK onderzoek waaruit blijkt dat ruim een vijfde (22%) van de Nederlandse EV-rijders zijn auto laadt op het werk.
[[Bron: www.installatieprofs.nl]
Tegenwoordig vertrouwen automobilisten steeds vaker op elektrische voertuigen (EV’s). Hierdoor wordt de beschikbaarheid van betrouwbare laadpalen op (eind)bestemmingen steeds belangrijker. Automobilisten verwachten namelijk dat ze op hun bestemming de mogelijkheid hebben om hun EV op te laden, en voor veel Nederlanders is hun werk een plek waar ze dagelijks vele uren doorbrengen.
Cecilia Routledge, Global Head of E-Mobility bij CTEK, licht toe: “De installatie van betrouwbare EV-laadstations wordt steeds belangrijker voor bedrijven die willen voldoen aan de behoeften van hun personeel en klanten. Zij willen de mogelijkheid hebben om hun voertuigen ter plekke te kunnen parkeren én opladen. Daarnaast is er ook nog een andere reden voor bedrijven om te investeren in laadvoorzieningen en dat is duurzaamheid. Met deze investering kunnen ze hun duurzaamheidsdoelstellingen halen, en zo bijdragen aan een schonere, groenere toekomst.”
Bekijk meer artikelen
Elektrisch rijden: heeft accupakket verwisselen de toekomst?
In China is de Nio ET7 gepresenteerd. Binnen afzienbare tijd moet de elektrische sedan ook leverbaar worden met een verwisselbaar accupakket. Slim, maar heeft die technologie eigenlijk toekomst?
Lees meerNaar meer transparantie in de laadkosten
Elke keer dat een berijder zijn elektrische auto oplaadt bij een laadpunt, zijn daar kosten mee gemoeid. Het is voor de elektrische rijders lang niet altijd duidelijk wat er in specifieke gevallen moet worden betaald voor het laden.
Lees meerDifferentiëren in parkeertarieven
Een wetsvoorstel voor aanpassing van de Gemeentewet moet het differentiëren van parkeertarieven op basis van uitstoot binnenkort mogelijk maken. Doel is het stimuleren van elektrisch rijden, maar is dit voldoende effectief en wenselijk?
Lees meerDe Birò in Amsterdam: Van overlast naar toekomstperspectief
De gemeente Amsterdam heeft een plan geïmplementeerd om de Birò te weren van de stoep en met een kenteken een parkeervak in te krijgen.
Lees meerPieter Litjens CROW
Pieter Litjens is sinds januari 2019 algemeen directeur van het kennisplatform CROW. De redactie van Vexpansie is benieuwd naar zijn ervaringen. U hopelijk ook.
Lees meerParkeren aan de laadpaal?
Het Klimaatakkoord van het kabinet heeft ook zijn weerslag op onze dagelijkse mobiliteit. Volgens de plannen kunnen we over tien jaar alleen nog maar elektrische auto’s kopen. Maar wat vervangt dan onze wekelijkse tankbeurt waarbij we na een paar minuten weer 600 kilometer vooruit kunnen?
Lees meer