Samenwerking Q-Park en INretail voor veilig winkelbezoek
INretail en Q-Park gaan samenwerken en veilig winkelen vanaf 28 april zo effectief mogelijk organiseren met extra aantrekkelijke parkeertarieven in de daluren. Dat stimuleert bezoekers gespreid te winkelen en vaker te kiezen voor de ochtenduren. De afspraak met de overheid om actief bij te dragen aan spreiding lukt met Q-Park als partner.
“Heel mooi dat we deze belofte nu meteen concreet kunnen invullen,” aldus Koninklijke INretail. Het gezamenlijke doel is om het winkelbezoek beter over de dag te spreiden en zo bij te dragen aan veilig winkelen.
De helft goedkoper
Wie vooraf op de Q-Park site reserveert via www.q-park.nl/inretail en maximaal drie uur parkeert, krijgt tot 50 procent korting op het parkeertarief. Voorwaarde is dat de bezoeker tussen 10:00 en 12:00 uur de parkeergarage binnenrijdt.
Effectief middel
“Via deze samenwerking maken we veilig winkelbezoek in de rustige uren extra aantrekkelijk. Spreiding van het bezoek aan de binnenstad door differentiatie in parkeertarieven is in deze tijd een heel effectief middel voor veilig winkelen,” zegt Frank van der Heide van INretail.
Samenwerken
“Q-Park is net als veel andere ondernemers blij met de versoepelingen. We kijken er naar uit om het winkelend publiek weer in onze garages te ontvangen,” geeft Mariëlle Velthoven van Q-Park Nederland aan. “Ondernemers in de binnenstad kunnen met deze actie hun klanten voordelig laten parkeren. Alleen door samen te werken kunnen we uit deze crisis komen”.
12 steden, 22 parkeergarages
De actie die loopt tot en met 30 juni en geldt voor 22 parkeergarages in twaalf steden te weten Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Den Bosch, Venlo, Roermond, Maastricht, Heerlen, Groningen en Dordrecht.
Meer nieuws
Parkeervergunning Utrecht duurste van Nederland
Vereniging Eigen Huis onderzocht de prijs voor een gemeentelijke parkeervergunning in stadscentra, vaak de duurste parkeerzone.
Lees meerWethouder Amsterdam: 'P+R-terreinen moeten kostenneutraal worden'
De P+R-terreinen zijn voor de gemeente Amsterdam nu niet 'kostenneutraal' en moeten dat wel worden. De tarieven worden aangepast.
Lees meerPilot gemeente Den Haag met vast dagtarief parkeren
Gemeente Den Haag wil bewonersparkeren mogelijk maken en start per 1 mei 2023 met de pilot fiscaal vergunninghoudersparkeren. Lees hier het raadsbesluit.
Lees meerVan blauwe zone naar reductiezone
Het invoeren van betaald parkeren in plaats van blauwe zones kan een effectieve manier zijn om de handhavingsmogelijkheden te vergroten, de parkeerdruk te verminderen en de beschikbare parkeerruimte beter te benutten.
Lees meerSlimme kentekenherkenning voor milieubewuste gedifferentieerde parkeertarieven
Door kentekenherkenning te koppelen aan de databases van het RDW, wordt bij de slagboom bepaald dat uitstootvrije voertuigen minder betalen voor parkeren. Of minder plek is voor vervuilende voertuigen.
Lees meerAutoluwe woonwijken: hoe regel je het parkeren?
Als de wens bestaat om de auto minder te faciliteren en in minder parkeerplaatsen te voorzien, dan kan dat in een bestemmingsplan worden verankerd op voorwaarde dat dit in overeenstemming is met geldend beleid dan wel een goede onderbouwing van een afwijking daarvan.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.