Parkeren, snelladen en verder bewegen in de stad op een elektrische (bak)fiets of scooter met een versie koffie of thee to go is nu wel heel gemakkelijk in Den Haag. Want daar hebben Q-Park en Shell aan de Amsterdamse Veerkade op 18 oktober een eerste Mobility Hub geopend.
Q-Park en Shell openen samen Mobility Hub in Den Haag
Voor de nieuwe Mobility Hub Den Haag Centrum heeft de bestaande Q-Park-locatie in Den Haag de afgelopen maanden een flinke verandering ondergaan. De kern is een “gewone” parkeergarage met (snel)laadpalen maar daar is nu een Shell Café, een stomerij en wasservice, vergaderzaal, werkplekken en deelmobiliteit bij gekomen.
“Met de Mobility Hub Den Haag Centrum wil Shell het de inwoners en bezoekers van Den Haag nog gemakkelijker maken om de binnenstad te bezoeken of op tijd bij een afspraak in het centrum te zijn. Dus én je auto laden, én een lekker broodje en warme drank mee terwijl je overhemden gestoomd worden. Allemaal op één plek”, zegt Jeanine Bakx, Shells general manager Mobility voor de Benelux en Frankrijk.
Michiel Tenge, algemeen directeur bij Q-Park Nederland, voegt eraan toe: “Voor het faciliteren van laadinfrastructuur werken wij al meer dan tien jaar met Shell samen en we breiden nog steeds uit. De vraag naar laadpunten neemt toe en wij stellen onze ruimte graag beschikbaar voor nieuwe vormen van dienstverlening zoals snelladen. Met het toevoegen van deelvervoer kunnen klanten moeiteloos van A naar B reizen om zo gemakkelijk en efficiënt op hun bestemming te komen.”
De Mobility Hub aan de Amsterdamse Veerkade in Den Haag is de eerste van meerdere geplande hubs die Shell en Q-Park samen in de grote steden openen, voor het bouwen aan een schonere toekomst.
Een netwerk van Mobility Hubs is volgens Shell een oplossing voor binnensteden waar de druk op de leefbaarheid toeneemt. Want Mobility Hubs brengen handige diensten voor de hedendaagse stadsbezoeker, reiziger en mobiele werker op één plek samen.
Bron: Q-Park
Meer informatie
> Q-Park
Fotografie door QV Creative
Meer nieuws
Beter omgaan met bestaande parkeerplekken
Steden staan voor een grote uitdaging. Door bevolkingsgroei en een stijging in autobezit neemt de parkeerdruk toe, terwijl ook de behoefte aan meer ruimte en duurzaamheid toeneemt.
Lees meerIs parkeerbeleid nog nodig?
Steeds minder gemeenten stellen parkeerbeleid op. Deze tendens sluit aan bij de constatering dat parkeren geen losstaand beleidsveld meer is
Lees meerParkeergarage Rokin: in alles uitdagend!
Hartje Amsterdam ter plaatse van Metrostation Rokin lag al jarenlang het casco van de gelijknamige parkeergarage.
Lees meerNorm toegankelijkheid gebouwen in aantocht
Gebouwen, dus ook parkeergarages zouden voor iedereen, dus ook voor mensen met een beperking makkelijk toegankelijk moeten zijn. Daar lijkt nu schot in te komen door een nieuwe brief van de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) over de voortgang van het Actieplan Toegankelijkheid voor de Bouw.
Lees meerCoronacrisis vergroot belang bereikbaarheid en parkeren van winkelgebieden Van basis- naar bestaansvoorwaarde
Er is een tijd geweest waarin er in Amsterdam iedere zaterdag een file stond vanaf het Rokin tot aan de parkeergarage van de Bijenkorf. Die tijd is voorbij.
Lees meer100 aangesloten gemeenten na 10 jaar SHPV en op naar 1 NPVR
Het SHPV (Servicehuis Parkeer-en Verblijfsrechten) is op 22 juni 2010 als coöperatie van en voor gemeenten opgericht, met als doel het marktneutraal faciliteren van een landelijke voorziening voor het vastleggen en ontsluiten van parkeer-en verblijfsrechten
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.