Parkeren, snelladen en verder bewegen in de stad op een elektrische (bak)fiets of scooter met een versie koffie of thee to go is nu wel heel gemakkelijk in Den Haag. Want daar hebben Q-Park en Shell aan de Amsterdamse Veerkade op 18 oktober een eerste Mobility Hub geopend.
Q-Park en Shell openen samen Mobility Hub in Den Haag
Voor de nieuwe Mobility Hub Den Haag Centrum heeft de bestaande Q-Park-locatie in Den Haag de afgelopen maanden een flinke verandering ondergaan. De kern is een “gewone” parkeergarage met (snel)laadpalen maar daar is nu een Shell Café, een stomerij en wasservice, vergaderzaal, werkplekken en deelmobiliteit bij gekomen.
“Met de Mobility Hub Den Haag Centrum wil Shell het de inwoners en bezoekers van Den Haag nog gemakkelijker maken om de binnenstad te bezoeken of op tijd bij een afspraak in het centrum te zijn. Dus én je auto laden, én een lekker broodje en warme drank mee terwijl je overhemden gestoomd worden. Allemaal op één plek”, zegt Jeanine Bakx, Shells general manager Mobility voor de Benelux en Frankrijk.
Michiel Tenge, algemeen directeur bij Q-Park Nederland, voegt eraan toe: “Voor het faciliteren van laadinfrastructuur werken wij al meer dan tien jaar met Shell samen en we breiden nog steeds uit. De vraag naar laadpunten neemt toe en wij stellen onze ruimte graag beschikbaar voor nieuwe vormen van dienstverlening zoals snelladen. Met het toevoegen van deelvervoer kunnen klanten moeiteloos van A naar B reizen om zo gemakkelijk en efficiënt op hun bestemming te komen.”
De Mobility Hub aan de Amsterdamse Veerkade in Den Haag is de eerste van meerdere geplande hubs die Shell en Q-Park samen in de grote steden openen, voor het bouwen aan een schonere toekomst.
Een netwerk van Mobility Hubs is volgens Shell een oplossing voor binnensteden waar de druk op de leefbaarheid toeneemt. Want Mobility Hubs brengen handige diensten voor de hedendaagse stadsbezoeker, reiziger en mobiele werker op één plek samen.
Bron: Q-Park
Meer informatie
> Q-Park
Fotografie door QV Creative
Meer nieuws
Hoe een gestroomlijnde aanpak een complexe transitie in goede banen kan leiden
De wereld om ons heen verandert. Zo ook de kijk op parkeren. In veel steden zijn om die reden grote gemeentelijke transities naar digitale parkeerketens gaande. Dergelijke veranderingen staan of vallen met een gedegen ingericht proces.
Lees meerParkeerstrategie Den Haag 2021 – 2030
Op 15 juli 2021 is nieuw parkeerbeleid voor de gemeente Den Haag aangenomen in de gemeenteraad, ‘de Parkeerstrategie Den Haag 2021-2030’. Wat zijn de uitgangspunten hoe hangt dit samen met nieuwe autoparkeernormen en een nieuw uitvoeringsprogramma Parkeren, Deelmobiliteit en Mobiliteitshubs.
Lees meerBeter passende parkeernormen voor woningen
In Nederland is tot 2035 behoefte aan driekwart miljoen extra woningen. Om dit te bereiken is het noodzakelijk dat investeringen door beleggers, ontwikkelaars en corporaties rendement opleveren dan wel binnen financiële kaders blijven; dit voor een sluitende businesscase.
Lees meerParkeren doet ertoe!
Hoe kunnen we parkeermanagement nauwer aansluiten aan het stedelijk mobiliteitsbeleid? Die vraag behandelt het Europees onderzoeksproject Park4SUMP
Lees meerBewustzijn creëren voor stedelijke toegangsregels
Stel je een stad voor met veel minder voertuigen dan vandaag, met alleen de meest noodzakelijke en milieuvriendelijke. Dit vergt echter een betere toepassing van de toegangsregels voor voertuigen in de stad (UVARs).
Lees meerDe afmetingen van een parkeervak
De functionele eisen en prestatie-eisen waaraan parkeerterreinen, parkeergarages en stallingsgarages moeten voldoen, zijn vastgelegd in de Nederlandse norm NEN-2443,
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.