Parkeren, snelladen en verder bewegen in de stad op een elektrische (bak)fiets of scooter met een versie koffie of thee to go is nu wel heel gemakkelijk in Den Haag. Want daar hebben Q-Park en Shell aan de Amsterdamse Veerkade op 18 oktober een eerste Mobility Hub geopend.
Q-Park en Shell openen samen Mobility Hub in Den Haag
Voor de nieuwe Mobility Hub Den Haag Centrum heeft de bestaande Q-Park-locatie in Den Haag de afgelopen maanden een flinke verandering ondergaan. De kern is een “gewone” parkeergarage met (snel)laadpalen maar daar is nu een Shell Café, een stomerij en wasservice, vergaderzaal, werkplekken en deelmobiliteit bij gekomen.
“Met de Mobility Hub Den Haag Centrum wil Shell het de inwoners en bezoekers van Den Haag nog gemakkelijker maken om de binnenstad te bezoeken of op tijd bij een afspraak in het centrum te zijn. Dus én je auto laden, én een lekker broodje en warme drank mee terwijl je overhemden gestoomd worden. Allemaal op één plek”, zegt Jeanine Bakx, Shells general manager Mobility voor de Benelux en Frankrijk.
Michiel Tenge, algemeen directeur bij Q-Park Nederland, voegt eraan toe: “Voor het faciliteren van laadinfrastructuur werken wij al meer dan tien jaar met Shell samen en we breiden nog steeds uit. De vraag naar laadpunten neemt toe en wij stellen onze ruimte graag beschikbaar voor nieuwe vormen van dienstverlening zoals snelladen. Met het toevoegen van deelvervoer kunnen klanten moeiteloos van A naar B reizen om zo gemakkelijk en efficiënt op hun bestemming te komen.”
De Mobility Hub aan de Amsterdamse Veerkade in Den Haag is de eerste van meerdere geplande hubs die Shell en Q-Park samen in de grote steden openen, voor het bouwen aan een schonere toekomst.
Een netwerk van Mobility Hubs is volgens Shell een oplossing voor binnensteden waar de druk op de leefbaarheid toeneemt. Want Mobility Hubs brengen handige diensten voor de hedendaagse stadsbezoeker, reiziger en mobiele werker op één plek samen.
Bron: Q-Park
Meer informatie
> Q-Park
Fotografie door QV Creative
Meer nieuws
Parkeervergunning Utrecht duurste van Nederland
Vereniging Eigen Huis onderzocht de prijs voor een gemeentelijke parkeervergunning in stadscentra, vaak de duurste parkeerzone.
Lees meerWethouder Amsterdam: 'P+R-terreinen moeten kostenneutraal worden'
De P+R-terreinen zijn voor de gemeente Amsterdam nu niet 'kostenneutraal' en moeten dat wel worden. De tarieven worden aangepast.
Lees meerPilot gemeente Den Haag met vast dagtarief parkeren
Gemeente Den Haag wil bewonersparkeren mogelijk maken en start per 1 mei 2023 met de pilot fiscaal vergunninghoudersparkeren. Lees hier het raadsbesluit.
Lees meerVan blauwe zone naar reductiezone
Het invoeren van betaald parkeren in plaats van blauwe zones kan een effectieve manier zijn om de handhavingsmogelijkheden te vergroten, de parkeerdruk te verminderen en de beschikbare parkeerruimte beter te benutten.
Lees meerSlimme kentekenherkenning voor milieubewuste gedifferentieerde parkeertarieven
Door kentekenherkenning te koppelen aan de databases van het RDW, wordt bij de slagboom bepaald dat uitstootvrije voertuigen minder betalen voor parkeren. Of minder plek is voor vervuilende voertuigen.
Lees meerAutoluwe woonwijken: hoe regel je het parkeren?
Als de wens bestaat om de auto minder te faciliteren en in minder parkeerplaatsen te voorzien, dan kan dat in een bestemmingsplan worden verankerd op voorwaarde dat dit in overeenstemming is met geldend beleid dan wel een goede onderbouwing van een afwijking daarvan.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.