Programma en sprekers bekend Vexpan Nationaal Parkeercongres 2024
Het projectteam van actieve leden heeft het programma van het jaarlijks Vexpan Nationaal Parkeercongres al rond. Dit is tijdens de ALV van 17 mei door het bestuur gepresenteerd. Het congres staat onder leiding van dagvoorzitter Marijn de Vries. Keynote spreker is Frans Tillema, lector Intelligente Mobiliteit bij onze samenwerkingspartner HAN, University of Applied Sciences. Het programma staat in het teken van het thema ‘Trends in parkeren: volgen of creëren?’
Marijn de Vries is columnist, wieleranalist bij het tv-programma Vive le Vélo, wielrenner, ondernemer, ze organiseert clinics en zij is benoemd tot Fietsburgemeester van Zwolle. Een toepasselijke dagvoorzitter omdat we ook aan de slag gaan met fietsparkeren. Zij zal daarom ook een interactieve sessie verzorgen in het plenaire ochtendprogramma.
Middagprogramma met verdiepingssessies
Het middagprogramma bestaat uit twee ronden van elk vier verdiepingssessies. De gemeenten Nijmegen en Tilburg werken hieraan mee, evenals Bart Heijnen van Tour de Force die over fietsparkeren in de toekomstige (binnen)stad gaat spreken. Paul van de Coevering, lector Urban Mobility Planning aan BUas, zal het hebben over de impact van LEV’s op de (autoluwe) binnenstad. Daarnaast zijn er interessante sessies van EasyPark Group en vertegenwoordigers van adviesbureaus. Meer informatie over de sprekers en de sessies maken we in etappes bekend. Uiteraard is er tussen de programmaonderdelen volop ruimte om te netwerken en je te laten informeren door de sponsors op het Vexpan Innovatieplein.
Aanmelden en informatie | Al 25% kaarten vergeven
Bij de start van de inschrijving is meteen al 25% van de plaatsen van vorig jaar gereserveerd. Aanmelden kan via de congressite, waar ook meer informatie staat: www.nationaalparkeercongres.nl
Meer informatie
> Kijk hier voor het volledige programma
> Meld je aan voor het congres
Meer nieuws
MaaS: hoe regel je dat in een bestemmingsplan?
Mobility as a Service wordt steeds vaker ingezet als (gedeeltelijke) oplossing voor de parkeervraag van een nieuwbouwlocatie. Hoe dit juridisch moet worden geregeld in een bestemmingsplan levert nog wel eens vragen op. Vrijwillige deelname blijkt een risico.
Lees meerFastned verhoogt laadtarieven snelladen om stijgende energieprijzen
Fastned, de uitbater van laadstations voor elektrische auto's, verhoogt met ingang van maandag zijn tarieven. Dat komt door de stijgende energieprijzen in Europa. Vanwege de onzekerheid, gaat het bedrijf de tarieven maandelijks herzien en zo nodig aanpassen.
Lees meerBolt biedt Enschede elektrische deelfietsen met alcoholslot
Mobiliteitsplatform Bolt kiest voor Enschede met de start van het aanbieden van elektrische deelfietsen in Nederland. Bijzonder detail: de fietsen zijn voorzien van een alcoholslot. Een van de veiligheidsmaatregelen dat het bedrijf uit Estland biedt.
Lees meerHet ongemak van de Shared Space
Amsterdam heeft een tweede shared space aangelegd bij het Centraal Station. Een opvallend bericht na het nieuws in 2020 dat gemeente Den Haag juist stopt met shared space.
Lees meerPostNL pakketautomaten in Q-Park parkeergarages
Parkeergarages worden steeds meer tot mobiliteitshubs ontwikkeld. PostNL en Q-Park plaatsen pakketautomaten in parkeergarages om extra gemak te bieden.
Lees meerHellingspercentages en overgangsbogen bij (stallings) garages
Hellingbanen zijn vaak van grote invloed op het ontwerp van een parkeergarage. Omdat het wagenpark zich verder ontwikkelt, is het belangrijk om na te gaan of de geldende richtlijnen nog adequaat zijn.
Lees meerNog geen lid?
Word ook lid. Vele Vexpan voordelen:
- Gratis naar Vexpan Nationaal Parkeercongres
- Korting op diverse evenementen zoals de lunchbijeenkomsten
- Kennis delen, netwerk opbouwen, meedenken aan het jaarprogramma en ervaring opdoen