Parking Trend magazine 3/2025

Gepubliceerd op: 01 september 2025

In het septembernummer van Parking Trend International magazine blikt Theo Thuis (Q-Park) in zijn redactioneel artikel  terug op het invloedrijke voorzitterschap van Nigel Williams en de overgang naar een nieuw tijdperk voor de EPA. Hij belicht de vooruitgang die onder Williams’ leiding is geboekt, van het versterken van de fundamenten van de EPA tot het stimuleren van digitale innovatie. Terwijl de vereniging de volgende pagina omslaat, schetst Theo de prioriteiten die het volgende hoofdstuk van de EPA zullen vormen.

 

[Parking Trend International 3/2025]

 

Het hoofdartikel gaat over de 21e European Parking Conference & Exhibition – het toonaangevende evenement waar parkeer- en mobiliteitsprofessionals samenkomen om de toekomst van onze sector vorm te geven. De editie van dit jaar is niet alleen bedoeld om te leren, maar ook voor actieve deelname, debat en uitwisseling.

 

In dit nummer vindt u transcripties van exclusieve gesprekken bij de open haard met Laurence A. Bannerman, Theo Thuis en Philip De Brabanter, afkomstig uit korte video’s die nu beschikbaar zijn op het nieuwe YouTube-kanaal van EPA, waarin zij hun visie op de conferentie geven.

 

Tot slot vindt u een mix van parkeernieuws, deskundige perspectieven en de laatste updates – van afspraken en overgangen tot aankomende evenementen – om u op de hoogte en geïnspireerd te houden.

 

Download Parking Trend 3/2025

 

Meer informatie
> EPA

Tags

EPA Parking Trend Europese samenwerking

Meer nieuws

Parkeervergunning Utrecht duurste van Nederland

Vereniging Eigen Huis onderzocht de prijs voor een gemeentelijke parkeervergunning in stadscentra, vaak de duurste parkeerzone.

Lees meer

Wethouder Amsterdam: 'P+R-terreinen moeten kostenneutraal worden'

De P+R-terreinen zijn voor de gemeente Amsterdam nu niet 'kostenneutraal' en moeten dat wel worden. De tarieven worden aangepast.

Lees meer

Pilot gemeente Den Haag met vast dagtarief parkeren

Gemeente Den Haag wil bewonersparkeren mogelijk maken en start per 1 mei 2023 met de pilot fiscaal vergunninghoudersparkeren. Lees hier het raadsbesluit.

Lees meer

Van blauwe zone naar reductiezone

Het invoeren van betaald parkeren in plaats van blauwe zones kan een effectieve manier zijn om de handhavingsmogelijkheden te vergroten, de parkeerdruk te verminderen en de beschikbare parkeerruimte beter te benutten.

Lees meer

Slimme kentekenherkenning voor milieubewuste gedifferentieerde parkeertarieven

Door kentekenherkenning te koppelen aan de databases van het RDW, wordt bij de slagboom bepaald dat uitstootvrije voertuigen minder betalen voor parkeren. Of minder plek is voor vervuilende voertuigen.

Lees meer

Autoluwe woonwijken: hoe regel je het parkeren?

Als de wens bestaat om de auto minder te faciliteren en in minder parkeerplaatsen te voorzien, dan kan dat in een bestemmingsplan worden verankerd op voorwaarde dat dit in overeenstemming is met geldend beleid dan wel een goede onderbouwing van een afwijking daarvan.

Lees meer
1 29 30 31 32 33 53

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief