Parking Trend International magazine 2/2025
In het juninummer van Parking Trend International magazine deelt EPA een hoofdartikel over ‘Aanleg en renovatie van parkeergarages’. Waarom moeten moderne parkeergarages duurzaam, multimodaal, flexibel en, indien nodig, omkeerbaar en demonteerbaar zijn? Toonaangevende bouwbedrijven in onze sector geven hun mening over vier belangrijke vragen die deze toekomst vormgeven.
Verder blikt Philip De Brabanter, voorzitter van het uitvoerend comité van de EPA Conference, terug op het succes van eerdere evenementen en legt uit waarom de conferentie van dit jaar uitzonderlijk belooft te worden. Hij legt ook uit waarom deelnemen aan de EPA Conference van 2025 een strategische investering is – niet alleen voor zijn eigen bedrijf, Q-Park, maar mogelijk ook voor dat van u.
Onder het label ‘Een onmisbaar evenement’ bespreken we de laatste ontwikkelingen in de agenda van de komende EPA-conferentie, inclusief nieuw bevestigde sprekers en moderators. Het biedt een diepgaande blik op hoe de sessies vorm krijgen en geeft een duidelijker beeld van de diverse perspectieven en expertise die aan bod zullen komen.
Theo Thuis, voorzitter van de wetenschappelijke commissie van de EPA, biedt in zijn interview inzicht in de jarenlange inspanningen van de commissie om de conferentie om te vormen tot een expertforum op hoog niveau over parkeerbeheer. Hij verduidelijkt de verschillen tussen parallelsessies en workshops en geeft een voorproefje van wat u kunt verwachten van de plenaire sessie.
De European Parking Awards: Bekijk de genomineerde projecten van dit jaar. Vicevoorzitter Stefan Sadleder van de EPA neemt ons mee door het zorgvuldige voorselectieproces, dat een indrukwekkende 54 inzendingen terugbracht tot slechts 24 genomineerde projecten.
Meer informatie
> EPA
Meer nieuws
Maximumtarief naheffingsaanslag parkeerbelastingen voor 2024
Het kostentarief dat gemeenten in rekening mogen brengen bij de naheffingsaanslag parkeerbelasting is voor 2024 vastgesteld op € 76,70 (was € 72,90).
Lees meerAutoluw beleid gemeenten: doelen, effecten en rollen
De plek van de auto in steden verandert. Veel gemeenten voeren een autoluw beleid voor de (binnen)stad. Het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) onderzocht de redenen en de effecten van de diverse autoluwe maatregelen.
Lees meerSamenwerking Vexpan met HAN Automotive
Vexpan gaat samenwerken met Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). De branchevereniging staat voor kennis opbouwen en delen. Daarin is HAN Automotive een waardevolle toevoeging.
Lees meerMarkante personen uit de parkeerwereld: Henk Steennis
Een interview met een markant persoon uit de parkeerwereld: Henk Steennis. "Blijf altijd denken vanuit de gebruiker".
Lees meerNota parkeernormen en open normen in een bestemmingsplan: hoe toetst de bestuursrechter?
Als de Afdeling bestuursrechtspraak de hier besproken conclusie overneemt, dan heeft dat voor de praktijk tot gevolg dat onherroepelijke planregels rondom parkeren die worden uitgewerkt bij beleidsregel toch nog aan een volledige rechterlijke toets onderworpen kunnen worden in een procedure tegen een verleende omgevingsvergunning.
Lees meerVolautomatische parkeergarage Vijzelgracht Amsterdam geopend
De garage, die bovenop het metrostation ligt, telt 270 parkeerplekken en zit op een heel andere manier in elkaar dan de meeste parkeergarages.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.