Parkeren en het nieuwe 'normaal'
Sinds het begin van de pandemie zijn de Covid maatregelen veelvuldig aangepast. Soms strenger, en ook momenten van versoepeling. Dit heeft een grote impact op ons gedrag. We werken meer thuis of gaan juist langzaam terug naar kantoor. We brengen wat minder bezoekjes aan familie en vrienden. En gaan minder vaak buiten de deur voor winkelen of recreatie.
Welke impact heeft dit gedrag op onze mobiliteit en daarmee parkeren? Welke veranderingen bewegen mee met de maatregelen en welke lijken meer permanent?
Monit zocht het voor je uit. Met onze Parkeermonitor verzamelen we data van meerdere bronnen om onze klanten een helder inzicht in parkeergedrag te geven. Met geaggregeerde gegevens uit de Parkeermonitor zien we direct hoe een verandering in mobiliteit effect heeft op kort parkeren en abonnementen.
Klik op de link onder en vind een heldere analyse en antwoorden in het artikel van Mark Riemslag en Michael Fousert.
Test
Test

Meer nieuws
Aan buitenlandse verkeersboete ontsnap je niet meer
Voertuigautoriteiten binnen de Europese Unie (EU) stellen hun kentekenregisters open voor afhandeling van verkeersboetes. De voertuigautoriteit in Nederland is de RDW.
Lees meerSteeds vaker betaald parkeren: is parkeerbelasting een melkkoe voor gemeenten?
Nieuwsberichten over parkeergeld roepen vaak veel negatieve reacties op. "Parkeerbelasting is puur de gemeentekas spekken" of "Burgers pesten, dat doen ze graag de politieke elite." Giuliano Mingardo beantwoord 5 prangende vragen.
Lees meerEuropees akkoord vernieuwde AFIR-regels elektrisch rijden
Snelladen met een elektrische auto in Europa wordt nog makkelijker. Er is een handtekening onder het akkoord voor de vernieuwde AFIR-regels gezet. Waar gaat het precies om?
Lees meerAmsterdam peilt parkeerbeleid tegen 'autobesitas' Franse en Duitse steden
Grote auto's als SUV's die veel parkeerruimte innemen. De ergernis groeit. Franse en Duitse steden ontwikkelen plannen om 'auto's met overgewicht' meer parkeergeld te laten betalen.
Lees meerMogelijke oplossing overlast kuststrook Den Haag door onderzoek naar reisgedrag bezoekers
Een herkenbaar beeld voor strandbezoekers: aansluiten in de file en lang zoeken naar een parkeerplek. Adviesbureau Goudappel onderzoekt met veldwerkbureau NDC voor gemeente Den Haag hoe zulke (over)last op piekdagen te verminderen.
Lees meerZwolle: Plannen voor eerste mobiliteitshub in Weezenlanden-Noord
De binnenstad van Zwolle is volop in ontwikkeling. Voor de auto wil de gemeente rondom het centrum zogenaamde mobiliteitshubs bouwen. 'Daarmee houden we de binnenstad bereikbaar en toegankelijk.'
Lees meer