Parkeerhuis met Amsterdamse gogme
Een nieuwe wijk in Amsterdam wordt een autoluw gebied. Voor het laden en lossen kunnen de bewoners bij hun woning of bedrijf komen. Onder enkele woonblokken worden aparte parkeergarages opgenomen, maar de hoofdvoorziening is parkeerhuis Oostenburg.
Met 704 parkeerplekken verdeeld over 9 en 10 splitlevel-niveaus. De totale hoogte van het parkeerhuis is 23,5 m. Deze voorziening is een samenwerking van woningcorporatie Stadgenoot, Q-Park, investeerder Holland Immo Group en Ten Brinke Group als ontwikkelende bouwer. Het dak is bekleed met sedum voor regenwaterbeheer en is tevens voorzien van 719 zonnepanelen waarmee de garage energie opwekt voor de eigen stroomvoorziening en voor 15 laadpalen voor elektrische auto’s. Met deze maatregelen behoort dit parkeerhuis tot de groenste Q-Park locaties in Amsterdam.
> Lees het volledige artikel op www.betonhuis.nl
Meer nieuws
Brandveiligheidsvoorschriften Bouwbesluit en Bbl vergeleken
Wat zijn de verschillen op brandveiligheidsgebied tussen het Bouwbesluit en het Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl)? En wat betekent dit voor de praktijk, voor het brandveiligheidsniveau in gebouwen?
Lees meerSamenwerking Vexpan-leden WPS en ParkBee
Door de integratie met WPS kunnen parkeerexploitanten parkeerplaatsen toevoegen aan het ParkBee platform en de gebruikers hiervan bereiken. Wat een stroom van verkeer naar de parkeerlocatie genereert.
Lees meerYellowbrick verbreedt parkeerdienstverlening samen met XXImo
Betalen voor parkeren op straat en parkeergarages met één geïntegreerde oplossing. Parkeerapp Yellowbrick en mobiliteitsspecialist XXImo sluiten de handen ineen.
Lees meerSnelladen niet populair bij ev-rijders
De helft van de EV-rijders maakt amper gebruik van snelladen. Om inzicht te krijgen in laadgedrag deed Vereniging Elektrische Rijders (VER) onderzoek naar ‘Laden langs de snelwegen’.
Lees meerLandelijke huisstijl voor herkenning deelhubs
Hoe herken je deelmobiliteithubs? Hoe wordt landelijk uniform het gebruik duidelijk? Speciaal hiervoor is een nieuwe landelijke identiteit ontwikkeld. Vaartsche Rijn in Utrecht heeft de primeur.
Lees meerWanneer functioneert e-auto als elektriciteitscentrale?
Hoe kan het dat moderne e-auto’s niet kunnen terugleveren, ondanks de grote belangen? Waarom heeft Europa nog altijd geen terugleverstandaard? In de Volkskrant maakt Bard van de Weijer een analyse.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.