Nijmegen: parkeerplekken voor de deur moeten weg

Gepubliceerd op: 04 november 2024

Hij is donker, eng en te ver weg. De parkeergarage die als alternatief moet dienen voor de parkeerplaatsen die de bewoners voor de deur van hun huis hebben liggen. Want die zijn ze over een jaar kwijt. Voor altijd. Volgens de gemeente Nijmegen moet het groener in de stad. Bizar, vinden de boze bewoners. 

 

Wanneer je sinds mensheugenis gewoon voor de deur kunt parkeren en straks ineens niet meer is dat natuurlijk voor niemand leuk. Omroep Gelderland deelt een aantal reacties van bewoners. Voor de gemeente Nijmegen is het heel simpel. “We willen graag een fijn, groen, leefbaar centrum”, zegt de wethouder. Ze is naar de buurt in de binnenstad gekomen om de onvrede van de burgers aan te horen. Want fijn en leefbaar voor wie dan? Dat vragen de bewoners zich af. Niet voor hen op deze manier, zo is de boodschap aan de wethouder.

 

Fijn, groen, leefbaar betekent voor de gemeente: minder auto’s. Op z’n minst op straat. En dat is waarom de binnenstadbewoners hun parkeerplaats kwijtraken. “Dat vind ik heel erg”, zegt een bewoonster. “Mensen slapen er niet van.” Maar woest of niet, die parkeerplaats voor de deur zijn ze toch echt kwijt. “Ze krijgen een parkeerplaats in de garage”, herhaalt de wethouder nog maar eens. “Dus er is altijd een parkeerplaats, maar niet op straat.”

  

Meer informatie
> Lees het hele bericht op gld.nl 

Tags

straatparkeren vergroenen beleid

Meer nieuws

Parkeerbeleid moet meebewegen met verandering in paradigma

Waar het opheffen van parkeerplaatsen in combinatie met investeren in andere vervoersmogelijkheden al niet toe kan leiden.

Lees meer

Expertteam: Is in een parkeergarage de wegenverkeerswet van toepassing

Wouter van Boggelen Tender manager, IP Parking B.V. heeft naar aanleding van een case bij een van hun klanten deze aan het Vexpan Expertteam voorgelegd.  

Lees meer

Parkeervergunning Utrecht duurste van Nederland

Vereniging Eigen Huis onderzocht de prijs voor een gemeentelijke parkeervergunning in stadscentra, vaak de duurste parkeerzone.

Lees meer

Wethouder Amsterdam: 'P+R-terreinen moeten kostenneutraal worden'

De P+R-terreinen zijn voor de gemeente Amsterdam nu niet 'kostenneutraal' en moeten dat wel worden. De tarieven worden aangepast.

Lees meer

Pilot gemeente Den Haag met vast dagtarief parkeren

Gemeente Den Haag wil bewonersparkeren mogelijk maken en start per 1 mei 2023 met de pilot fiscaal vergunninghoudersparkeren. Lees hier het raadsbesluit.

Lees meer

Van blauwe zone naar reductiezone

Het invoeren van betaald parkeren in plaats van blauwe zones kan een effectieve manier zijn om de handhavingsmogelijkheden te vergroten, de parkeerdruk te verminderen en de beschikbare parkeerruimte beter te benutten.

Lees meer
1 29 30 31 32 33 53

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief