Nieuwe trend: kenteken verbergen om parkeerboete te voorkomen

Gepubliceerd op: 25 oktober 2024

In Rotterdam lijkt een nieuwe trend geboren: in verschillende wijken in de stad zijn auto’s gespot waarvan op subtiele en minder subtiele wijze het kenteken is verstopt. Eigenaren hopen hiermee parkeerboetes te voorkomen. De Rotterdamse VVD heeft inmiddels raadsvragen gesteld over deze ‘parkeeraso’s’, zo staat op Rijnmond.nl. 

 

In Vreewijk spotte OPEN Rotterdam een paar van zulke auto’s waarvan de kentekens waren afgeplakt. Ook vanuit andere wijken duiken foto’s op.

 

Verbergen mag niet
Het verbergen van kentekenborden mag uiteraard niet, toch kunnen Rotterdammers op social media er begrip voor opbrengen. Zij geven bijvoorbeeld de hoge parkeerkosten de schuld. Aan de andere kant vinden ook veel mensen de actie asociaal.

 

Raadsvragen
De Rotterdamse VVD heeft naar aanleiding van de berichtgeving van OPEN Rotterdam schriftelijke vragen aan de wethouder gesteld. “Naast het ontlopen van kosten houden deze parkeeraso’s tevens parkeerplekken bezet van bewoners en bezoekers die wel gewoon betalen. De Rotterdamse VVD wil weten hoe groot dit probleem is en voorkomen dat dit een trend gaat worden in de stad.”

  

Meer informatie
> Lees het hele bericht op rijnmond.nl 

Tags

parkeerboete kenteken afdekken betaald parkeren

Meer nieuws

Kleine stapjes met elektrische stepje

Ook in het Nederlandse straatbeeld worden elektrische stepjes waargenomen, maar zijn ze vooral privébezit. Maar mag dit eigenlijk wel?

Lees meer

Markante personen uit de parkeerwereld: Willem-Jan Balk

In de serie markante personen uit de parkeerwereld: Willem-Jan Balk, Vice President Business Line Management & Marketing op het hoofdkantoor van SKIDATA in Salzburg.

Lees meer

30 jaar fiscalisering deel 7: Beschouwing

Fiscalisering: In dit laatste artikel van de serie wordt vooral vooruitgekeken en daarbij worden een paar veelbelovende nieuwe initiatieven besproken.

Lees meer

30 jaar fiscalisering deel 6: Organisatie/ontwikkelingen

Fiscalisering: Kennis­ontwikkeling, opleiding, de omvang van de fiscalisering, organisatorische ontwikkelingen, efficiency en effectiviteit.

Lees meer

Deelauto’s: wat is de reductiefactor?

Door bij nieuwbouw/renovatie deelauto’s in te zetten kan vaak het aantal nieuw te realiseren parkeerplaatsen worden verminderd. Maar hoe groot mag die afslag zijn?

Lees meer

Handhaven met de scanauto; een (r)evolutie in de stad

Om de binnenstad wél leefbaar en bereikbaar te houden zoeken steden continu naar instrumenten die hieraan kunnen bijdragen, zoals de scanauto.

Lees meer
1 33 34 35 36 37 53

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief