Nieuwe subsidie voor basislaadinfrastructuur bij VvE’s

Gepubliceerd op: 17 november 2023

Vanaf 1 januari 2024 kunnen Verenigingen van Eigenaars (VvE’s) subsidie krijgen voor een deel van de kosten voor de aanleg van basislaadinfrastructuur op hun terrein. Een VvE legt deze basislaadinfrastructuur aan, zodat de bewoners oplaadpunten kunnen plaatsen.

 

Basislaadinfrastructuur
Een VvE kan € 100 subsidie per parkeerplaats krijgen. Hierbij wordt gekeken naar de parkeerplaatsen waar de basislaadinfrastructuur echt voor wordt aangelegd. VvE’s vragen de subsidie vooraf aan, waarna de laadinfrastructuur binnen 1 jaar na goedkeuring van de aanvraag aangelegd moet worden. Voor de plaatsing van de oplaadpunten is geen subsidie beschikbaar.

 

Oplaadpuntenadvies
VvE’s kunnen vóór de aanleg van laadinfrastructuur een oplaadpuntenadvies laten opstellen door een deskundig adviseur. Hiervoor is ook subsidie beschikbaar. De subsidie bedraagt 75% van de advieskosten met een maximum van € 1500.

 

Beide subsidies helpen om oplaadpunten voor elektrische auto’s bij VvE’s te realiseren. De subsidies vallen binnen de Subsidieregeling voor verenigingen van eigenaars (SVVE) en kunnen aangevraagd worden bij de Rijkdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).

 

Meer informatie
> www.rvo.nl/svve
> vveladen.nl

 

Tags

elektrisch laden laden Drenthe EV Groningen

Meer nieuws

Elektrisch rijden: heeft accupakket verwisselen de toekomst?

In China is de Nio ET7 gepresenteerd. Binnen afzienbare tijd moet de elektrische sedan ook leverbaar worden met een verwisselbaar accupakket. Slim, maar heeft die technologie eigenlijk toekomst?

Lees meer

Naar meer transparantie in de laadkosten

Elke keer dat een berijder zijn elektrische auto oplaadt bij een laadpunt, zijn daar kosten mee gemoeid. Het is voor de elektrische rijders lang niet altijd duidelijk wat er in specifieke gevallen moet worden betaald voor het laden.

Lees meer

Differentiëren in parkeertarieven

Een wetsvoorstel voor aanpassing van de Gemeentewet moet het differentiëren van parkeertarieven op basis van uitstoot binnenkort mogelijk maken. Doel is het stimuleren van elektrisch rijden, maar is dit voldoende effectief en wenselijk?

Lees meer

De Birò in Amsterdam: Van overlast naar toekomstperspectief

De gemeente Amsterdam heeft een plan geïmplementeerd om de Birò te weren van de stoep en met een kenteken een parkeervak in te krijgen.

Lees meer

Pieter Litjens CROW

Pieter Litjens is sinds januari 2019 algemeen directeur van het kennisplatform CROW. De redactie van Vexpansie is benieuwd naar zijn ervaringen. U hopelijk ook.

Lees meer

Parkeren aan de laadpaal?

Het Klimaatakkoord van het kabinet heeft ook zijn weerslag op onze dagelijkse mobiliteit. Volgens de plannen kunnen we over tien jaar alleen nog maar elektrische auto’s kopen. Maar wat vervangt dan onze wekelijkse tankbeurt waarbij we na een paar minuten weer 600 kilometer vooruit kunnen?

Lees meer
1 20 21 22 23

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief