KNVB en Revolt sluiten partnership om voetbalverenigingen te verduurzamen
KNVB en Revolt, een Nederlandse start-up gespecialiseerd in laadpalen, zijn een samenwerking aangegaan om Nederlandse voetbalverenigingen te verduurzamen. Met het oog op de toename van elektrische auto’s slaan de KNVB en Revolt de handen ineen om voetbalverenigingen te voorzien van laadinfrastructuur. De samenwerking maakt deel uit van de Groene Club, een initiatief van de KNVB dat voetbalverenigingen ondersteunt bij het verduurzamen van hun sportaccommodaties. Het doel is om tegen 2025 honderden voetbalverenigingen te voorzien van laadpalen, om zo elektrisch rijden te stimuleren.
[Persbericht van Revolt]
Voetbalverenigingen toekomstbestendig maken
Met de snelle groei van het aantal elektrische auto’s, ook onder voetballend Nederland, is er een groeiende vraag naar laadpalen. Door het faciliteren van laadpalen kunnen voetbalverenigingen een actieve rol spelen in de transitie naar duurzame mobiliteit en het verminderen van CO2-uitstoot.
De laadpalen van Revolt ondersteunen verenigingen niet alleen bij het verduurzamen, maar bieden ook een extra verdienmodel. Door oplaadmogelijkheden voor elektrische voertuigen beschikbaar te stellen, ontvangen verenigingen een vergoeding voor het gebruik van de laadpalen. Deze extra inkomsten kunnen zij investeren in de verdere ontwikkeling van de vereniging, bijvoorbeeld in jeugdopleidingen, verduurzaming of andere initiatieven die de sportparticipatie bevorderen.
Dave Dekker, directeur commercie KNVB: “Als KNVB streven we naar het toekomstbestendig maken van onze verenigingen. Dat doen wij met partners die kennis en kunde in huis hebben om verenigingen te helpen met innovatieve oplossingen. In Revolt hebben wij een innovatieve partner gevonden voor laadoplossingen, om zo geleidelijk de voetbalsector te elektrificeren en toekomstbestendig te maken.”
Rutger Bosch, co-founder van Revolt: “Samen met de KNVB gaan we de komende jaren clubs ondersteunen met hun laadinfrastructuur, zonder dat ze zelf hoeven te investeren. De behoefte om te kunnen laden is bij veel clubs groter dan het daadwerkelijke aanbod aan laadplekken. Daarom zetten wij ons in om de benodigde palen versneld te plaatsen. Daarnaast is dit een belangrijke stap om de algehele transitie van fossiele brandstoffen naar schone mobiliteit te versnellen.”
Over Revolt
Revolt is opgericht in 2021 door Rutger Bosch en Jeroen van de Ven. Met haar abonnementsmodel biedt Revolt bedrijven de mogelijkheid om laadpalen te gebruiken, zonder zelf te investeren en eigenaar te worden. De unieke integratie van 55″ displays op de laadpalen maakt Revolt de eerste partij in Nederland die laadpalen met advertentieschermen levert. Adverteerders betalen voor de laadpalen, waardoor Revolt ze gratis kan aanbieden aan ondernemers. Met deze innovatie laadpaalpropositie wil Revolt de overgang naar duurzame mobiliteit versnellen.
Over De Groene Club
Revolt is per 1 juni 2023 partner van de Groene Club, een initiatief van de KNVB dat sinds 2018 amateurvoetbalverenigingen helpt om hun sportaccommodaties te verduurzamen. De samenwerking met de KNVB duurt een aantal jaar. Voetbalclubs kunnen zich opgeven via https://www.revoltincharge.com/knvb
Meer informatie
> Persbericht van Revolt

V.l.n.r: Revolt Co-founder Rutger Bosch, Dave Dekker KNVB, Revolt Co-founder Jeroen van de Ven
Meer nieuws
Elektrisch rijden: heeft accupakket verwisselen de toekomst?
In China is de Nio ET7 gepresenteerd. Binnen afzienbare tijd moet de elektrische sedan ook leverbaar worden met een verwisselbaar accupakket. Slim, maar heeft die technologie eigenlijk toekomst?
Lees meerNaar meer transparantie in de laadkosten
Elke keer dat een berijder zijn elektrische auto oplaadt bij een laadpunt, zijn daar kosten mee gemoeid. Het is voor de elektrische rijders lang niet altijd duidelijk wat er in specifieke gevallen moet worden betaald voor het laden.
Lees meerDifferentiëren in parkeertarieven
Een wetsvoorstel voor aanpassing van de Gemeentewet moet het differentiëren van parkeertarieven op basis van uitstoot binnenkort mogelijk maken. Doel is het stimuleren van elektrisch rijden, maar is dit voldoende effectief en wenselijk?
Lees meerDe Birò in Amsterdam: Van overlast naar toekomstperspectief
De gemeente Amsterdam heeft een plan geïmplementeerd om de Birò te weren van de stoep en met een kenteken een parkeervak in te krijgen.
Lees meerPieter Litjens CROW
Pieter Litjens is sinds januari 2019 algemeen directeur van het kennisplatform CROW. De redactie van Vexpansie is benieuwd naar zijn ervaringen. U hopelijk ook.
Lees meerParkeren aan de laadpaal?
Het Klimaatakkoord van het kabinet heeft ook zijn weerslag op onze dagelijkse mobiliteit. Volgens de plannen kunnen we over tien jaar alleen nog maar elektrische auto’s kopen. Maar wat vervangt dan onze wekelijkse tankbeurt waarbij we na een paar minuten weer 600 kilometer vooruit kunnen?
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.